Akárcsak 75 éve

„A titok az összes étteremvezető és csapataik, valamint a finom ételek és csábító desszertek kombinációjában rejlik” – kezdett bele Amir Kremer, amikor a márkáról kérdeztük.
A Dairy Queen egyike a legrégebbi gyorséttermi láncoknak Amerikában, és a márka mára egyet jelent a tipikus amerikai családi étteremmel. A vállalat úttörője a franchise ágazatnak és egyedi édességeknek, azaz – ahogyan arra Kremer úr hivatkozik – a Dairy Queen egy egész iparágat hozott létre. A Dairy Queen elsősorban fagylaltjának köszönheti hírnevét és népszerűségét, aminek receptúrája – a Coca-Cola vagy KFC összetevőihez hasonlóan – szigorúan őrzött titok, ami további, mára már közismert termékek kifejlesztését is inspirálta.
A Dairy Queen története egész pontosan 1938. augusztus 4-ig nyúlik vissza. Azon a napon győzte meg John Fremont McCollough barátját Sheb Noble-t, hogy fagylaltozójában kezdje el árusítani az általa feltalált, újszerű eljárással készült édességet, a ”csavaros” fagylaltot – melyből két óra leforgása alatt 1600-at értékesítettek. A sikertől felbátorodva, két év szervezés után 1940-ben Noble és McCollough megnyitotta az első Dairy Queen üzletet. A többi, ahogy mondani szokás, már történelem.
Amint arról korábban beszámoltunk a Dairy Queen visszatér Európába (a Dairy Queen korábban már több európai ország piacán próbálkozott, sikertelenül), és Lengyelországban megnyitja első éttermét a kontinensen, valamint folytatná expanzióját a régió többi országa, így Magyarország felé. Az újrapozícionálás kapcsán kérdeztük Amir Kremer igazgatót.
Mi motiválta Önöket az európai visszatérésben? Mit tanultak a múltból, illetve mi az, ami ezúttal nem fog megtörténni?
Az európai jelenlétünk nagyon rövid ideig tartott, és egy közel 20 évvel ezelőtti időszakot jelent. Ma már sokkal jobb helyzetben vagyunk, ami a márka nemzetközi ismertségét illeti, de a franchise partnereknek nyújtott támogatási rendszer terén is óriási az előrelépés. Európában a hálózatfejlesztés keleten veszi kezdetét – tavaly értékesítettük az első kizárólagos jogokat a márka fejlesztéséhez Lengyelországban, idén pedig megnyílik az első franchise étterem. Azonban már most zajlik az exkluzív partnerek felkutatása és toborzása a szomszédos országokban, így a Cseh Köztársaságban, Romániában, Bulgáriában, a Balkáni országokban és természetesen Magyarországon.
A jövőbeli franchise partnerek többféle koncepció közül is választhatnak majd. Milyen stratégiát alkalmaznak az egyes étteremtípusok kialakításakor?
A tapasztalat azt mutatja, hogy például a Dairy Queen kioszkok a városok forgalmas helyszínein működnek jól, így bevásárló központokban és bevásárló negyedekben. Ennek a koncepciónak a nagy előnye az alacsony helyigény és a rugalmas kialakítás, így könnyen adaptálható a helyi ingatlanpiacon elérhető üzlethelyiségek jellemzőihez. A másik koncepció, a DQ Grill & Chill étterem komplett menüket kínál gyors kiszolgálás mellett, ami magába foglalja a hagyományos ételeket (hamburgerek, szendvicsek, hot dog, tortilla), a mi legismertebb termékcsaládunkat, a csapolt fagylaltot, és más krémes tejtermékeket. Emellett igyekeztünk a DQ Grill & Chill éttermek hangulatát családiasra és egyedire kialakítani – igyekeztünk más és jobb lenni, mint a tipikus gyorséttermek.
Milyen tulajdonságokkal, erőforrásokkal rendelkezik az ideális Dairy Queen franchise partner és milyen feltételeknek kell megfelelni a partnerré váláshoz?
Legyen szó magánszemélyekről vagy cégekről, mi elsősorban olyan partnereket keresünk, akik hosszú távon szeretnének ezzel foglalkozni. A helyi piacismeret, tapasztalat és kiépített kapcsolati háló előnyt jelent, és természetesen szükséges a vállalkozói szemlélet és elegendő tőke megléte.
Előny emellett, ha a jelöltnek van tapasztalata a franchise vagy a vendéglátás és gasztronómia területén, de nem feltétel. A partnerek egy csomó más iparágból is érkezhetnek, ami valamennyit is kapcsolódik a DQ filozófiájához. Ez lehet az ingatlanpiac, kereskedelmi láncok, gyógyszertárak, mozik, vidámparkok, játszóterek, stb.
Mesélne többet arról, hogyan fejlődött a koncepció, és bővült a hálózat az idők során?
A negyvenes években, amikor az első Dairy Queen megnyitotta kapuit, a márka szinte teljesen ismeretlen volt. Ugyanakkor az új termék már az elején óriási sikert aratott, így jöhetett létre a franchise rendszer. Amikor az Egyesült Államok 1941-ben belépett a háborúba, még kevesebb, mint 10 Dairy Queen étterem volt. A háború után nem sokkal óriási fejlődésnek indult a márka – 1947-ben 100 étterem, 1950-ben 1446, míg 1955-ben már 2600 étterem működött a Dairy Queen márkanév alatt. Ma, mint tudjuk, az egyik legnagyobb franchise hálózat a globális piacon.
Ugyan az elmúlt 75 évben a világ és a Dairy Queen is sokat változott, egy dolog változatlan: a Dairy Queen célja ma ugyanaz, mint korábban mindig, hogy összehozza azokat a fiatalokat, sportolókat, üzletembereket, családokat, kollégákat, akik minőségi ételeket és édességeket szeretnének élvezni egy kellemes környezetben. A siker receptje egyszerű, és ugyanaz, mint 1940-ben.
Mi az, amiben a Dairy Queen különbözik a többi gyorséttermi lánctól?
Bármennyire is hűségesek vagyunk a márka örökségéhez és hagyományaihoz, igyekszünk lépést tartani a modern kor folyamatosan változó igényeivel is. Ugyanakkor egy dolog a világ összes Dairy Queen éttermében mindig állandó, és ez a híres fagylalt. A fogyasztók egyszerűen jobban szeretik a titkos recept alapján készített fagylalt „selymesebb” állagát és ízét. Idővel pedig szerelembe esnek a különleges Blizzard édességekbe, a MooLatte jegeskávéba, a tölcséres fagylaltokba is.
Persze nem csak egyedi ételek képezik a kínálatot, de a Dairy Queen éttermek széles italválasztékkal is rendelkeznek. Tény, hogy a termékek között a turmixok és frissítő gyümölcsitalok annyira népszerűek a világ számos DQ éttermében, hogy kifejezetten ezért térnek be a fogyasztók.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.