Meglepte az elemzőket a McDonald’s
A gyorsétterem óriás vállalati jelentésében számolt be májusi globális értékesítéseinek 0,3 százalékos csökkenéséről, ami enyhébb az elemzők által várt 0,9 százalékos visszaesésnél, és egyben első gyümölcse is a nemrégiben kinevezett vezérigazgató által meghatározott törekvéseknek. Ugyan az amerikai értékesítések 2,2 százalékkal, az ázsiai, közel-keleti és afrikai régióé pedig 3,2 százalékkal csökkentek a múlt hónapban, a legalább egy éve működő európai éttermek forgalmának 2,3 százalékos erősödése ezt többé-kevésbé kompenzálni tudta.
A McDonald’s – amely egyébként júliustól megszünteti havi értékesítési adatainak publikálását – közleményében úgy fogalmazott, azon dolgoznak, hogy minőségi választási lehetőségekkel és korlátozott idejű ajánlatokkal fokozzák a vásárlói élményt. „A célunk, hogy egy olyan modern, előrehaladó vállalat legyünk, amely fogékony a vásárlók változó és fejlődő igényei iránt, aktuális és fiatalos élményt nyújt a vendégeknek, valamint hosszú távú értéket jelent franchise rendszerünk és a részvényesek számára” – mondta el Steve Easterbrook vezérigazgató.
A McDonald’s májusban jelentett be, hogy egy jelentősebb szervezeti átalakításba fog piaci pozícióinak megerősítése és elvesztett vásárlóinak visszacsábítása érdekében. Steve Easterbrook egy video üzenetben elmondta, hogy az átszervezésre azért is szükség van, mert a jelenlegi szervezeti struktúra túl lassú és nehézkes.
Az új stratégiától a vállalat több bevételt remélem a franchise díjakból, ugyanis franchise szerződés alapján működő éttermeinek arányát 81 százalékról 91 százalékra kívánja növelni. Az átszervezés emellett egy 300 millió dolláros költségcsökkentést is tartalmaz, amit 2017-ig valósít meg a Mcdonald’s.
Magyarországon a továbbra is magasan piacvezető gyorsétterem lánc nettó árbevétele 2014-ben valamivel több, mint 2 százalékkal növekedett, igaz a magyarországi étteremhálózat két vállalati egységgel lett szűkebb. Jelenleg a 94 hazai étterem közül 46-ot üzemeltetnek franchise partnerek.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.