Intenzívebb expanzió
Az atlantai székhelyű csirkés gyorsétterem lánc, a (korábban AFC Enterprises Inc. néven ismertté vált) Popeyes Louisiana Kitchen Inc. megújította expanziós terveit, és 85-95 új nemzetközi üzletet kíván nyitni az idei évben, így folytatván lendületes expanzióját az Egyesült Államokon kívül. A vállalat szerte a világon érdekelt a Popeyes franchise fejlesztésében, azonban a minőségi növekedés biztosítása érdekében minden évben korlátozott számú nemzetközi piacokat választanak ki – melyek között az idei évben Magyarország is szerepel.
A Popeyes nemzetközi éttermeinek kialakítása a vállalat New Orleans-i örökségére épül – erkélyek, spaletták és sínek felhasználásával. A nemzetközi egységeket mindig az adott piaci igényekhez igazítják, hogy maximálisan ki tudják szolgálni a vásárlói igényeket, illetve cél, hogy egyedi – New Orleans híres francia negyedének karakterisztikáját visszaadó freskókkal színesített – belső dizájnjukkal egy otthonos és vidám környezetet teremtsenek. Egyes piacokon játszóházakat is kialakítanak, hogy ezzel váljanak még vonzóbbá a családok számára. A Popeyes éttermek egyébként a legkülönbözőbb helyszíneken kerülnek kialakításra: utcafrontokon, forgalmas csomópontoknál, plázákban és bevásárlóközpontokban, főiskolák és egyetemek közelében és még sok máshol.
A Popeyes 2014-ben (121 amerikai mellett) 80 nemzetközi éttermet nyitott, melyek száma ezzel 521-re nőtt, így a nemzetközi helyszínek már több mint ötödét adják a hálózat összes (2420) étteremének. A külföldi helyszíneknek ráadásul az elmúlt nyolc év mindegyikében sikerült forgalomnövekedést elérniük.
A vállalat 2014-es riportja alapján, a globális márkaépítés a növekedés orientált franchise partnerekkel, a nagy presztízsű ingatlanok megcélzásával és megfelelő helyi marketing kampányok adaptálásával történik. „Hisszük, hogy a piaci siker az erős márkaismertségtől függ, amire nagy hatással van az étterem helyszíne. A célunk, hogy úgy növeljük piacrészesedésünket, hogy magas forgalmú éttermeket nyitunk a legjobban lokációkon. Világszerte a kihasználatlan lehetőségek tárháza hatalmas” – áll a riportban.
A Popeyes nemzetközi franchise szerződések és fejlesztési megállapodások általában 20 évre és 50-200 éttermet tartalmazó hálózat kiépítésére szólnak, ami pontosan az adott piac méretétől és potenciáljától függően kerül meghatározásra. Egy étterem megnyitása (az ingatlan bérbevétele/megvásárlása mellett) 45 ezer dolláros (kb. 12 millió forintos) befektetést jelent, valamint a bruttó értékesítés 5 százalékát jelentő royalty és 4 százalékát kitevő reklámtevékenység jelentik a franchise költségeket.
Ezért cserébe a Popeyes átfogó támogatást nyújt a franchise partnereknek az atlantai központú Szolgáltató-Központon, franchise instruktorokon és technológiai megoldásokon, újításokon keresztül. A támogatási rendszer magába foglalja a márkabevezetés legmegfelelőbb módjának meghatározását, a márka pozícionálását, a menü – partnerrel közösen történő – kialakítását, piac-specifikus ellátási lánc kiépítését. A franchise központ emellett segít az optimális fejlesztési terv meghatározásában (hány étterem és milyen típusú helyszíneken), valamint – a szigorú folyamat és operatív sztenderdek betartása érdekében – éttermenként legalább 4 menedzser oktatásában.
Minden franchise partner munkáját egy vállalati segítő, az ún. Helyi Vezető támogatja. Ez a magasan képzett és rendkívül tapasztalt szakember a partnerek tanácsadója, akihez minden, a franchise üzletet érintő kérdéssel fordulhatnak. Továbbá a Popeye a hét minden napján hozzáférést biztosít webes információs központjához, ha az étteremvezetőnek vagy valamelyik csapattagnak szüksége lenne videós oktatásra, management eszközökre, kapcsolati hálóra, marketing eszközökre, működési kézikönyvre vagy más operatív dolgokkal kapcsolatos segítségre.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.