Starbucks franchise? Csak Franciaországban
A Starbucks 2013 végén fordult első ízben a franchise stratégia felé Európában, de csak részben ”adta át a gyeplőt” franchise partnereknek – egy 25 franchise átvevőből álló partnerhálózat (melyben minden átvevő legalább 10 étterem megnyitását vállalja) kiépítésébe kezdett bele Nagy-Britanniában. Akkor Kris Engskov, a Starbucks régiós hálózatfejlesztésért felelős vezetője elmondta, hogy „A franchise új lehetőséget teremtett számunkra az Egyesült Királyságban, és továbbra is Európa-szerte vizsgáljuk, hogy más országokban is sikerrel járna-e a koncepció.” Mára a világ legnagyobb kávézólánca befejezte a partnerek toborzását Nagy-Britanniában, és nemrég az is kiderült, hogy Franciaországba költözik át a franchise program.
A Starbucks franchise koncepció, ahogy korábban csak a brit piacon, úgy jelenleg csak Franciaországban érhető el. A legfrissebb információk alapján, az első franciaországi franchise kávézó idén szeptemberben nyílik Bordeaux-ban. „A partnerek kiválasztása egy hosszú és időigényes folyamat” – idézi Christophe Borgins franciaországi franchise igazgatót az Echos de la Franchise hírportál. „Ahhoz, hogy egy jelölt Starbucks franchise partnerré váljon, rendelkeznie kell több kívánatos tulajdonsággal is, melyek közül az egyik legfontosabb a türelem – időre van szükségünk ahhoz, hogy bizalmat építsünk” – mondta el az igazgató.
Emellett természetesen még fontosabb elvárás a potenciális franchise átvevőkkel szemben a szilárd indulótőke (legalább 300 ezer euró szükséges a befektetéshez), a szegmensben vagy kapcsolódó ágazatban (pl. vendéglátó-, szállodaipar) szerzett tapasztalat, valamint a képesség az 5 éves fejlesztési tervben vállalt legalább 15 kávézó megnyitására.
Ahogyan arra a Starbucks franciaországi honlapja is felhívja a figyelmet, a franchise partnerré válás egy nagy lehetőség, de kemény munkát igényel – aminek megfelelő megvalósulása esetén a vállalat óriási profitot ígér. „A Starbucks egy globális márka, ami nagyszerű referencia minden ügyfelünk számára. A márka Franciaországban is kifejezetten nagy népszerűségnek örvend. Egy példa erre, hogy mielőtt a Bordeaux-i kávézó megnyitásának elhatározása megszületett, létrehoztunk egy nem hivatalos Facebook oldalt ”Starbucks Bordeaux” profillal, aminek hihetetlenül gyorsan lett 13 ezer rajongója” – emelte ki Christophe Borgins.
Franciaországban eddig több mint 100 kávézót nyitott a Starbucks. Érdekesség azonban, hogy a kávézólánc összes egysége mindössze négy városra korlátozódik: Párizs, Marseille, Lyon és Nizza.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.