Hatékony Burger King expanzió
A két ikonikus márka, a Burger King gyorsétterem- és (a tavaly felvásárolt) Tim Hortons kávézólánc anyavállalata, a Restaurant Brands International megosztotta 2014. év negyedik negyedévére és a teljes évre vonatkozó pénzügyi eredményeit. A világ harmadik legnagyobb gyorséttermi szereplője már több mint 19 ezer étteremmel van jelen a világ 100 országában, melyek 23 milliárd dollár rendszerszintű értékesítést produkáltak tavaly.
A Burger King és a Tim Hortons forgalma is erősödött a 2014-es pénzügyi évben, az egy évnél régebben működő egységek értékesítése előbbi esetében 2,1 százalékkal , míg utóbbinál 3,1 százalékkal nőtt. A Tim Hortons rendszerszintű értékesítése 6,6 százalékkal, a Burger King-é pedig 6,8 százalékkal bővült – a gyorsétterem lánc forgalma 17 milliárd dollárra nőtt az expanziónak köszönhetően.
A Restaurant Brands International adózás előtti eredménye így 4,4 százalékkal, megközelítőleg 1,2 milliárd dollárra emelkedett, melyből 1,05 milliárd származott a Burger Kingtől. 2014-ben a gyorsétterem lánc 705 új étteremmel bővült, amivel 14 372-re nőtt a 100 piacon jelenlévő márkához tartozó üzletek száma.
Ezzel a Burger King jobb évet tudhat maga mögött, mint az első számú versenytárs, a McDonald’s, melynek nyeresége az előző évhez képest 14,8 százalékkal, 4,76 milliárd dollárra esett vissza, míg a forgalom 2,36 százalékkal csökkent 27,44 milliárd dollárra.
Ahogy a Burger King az idén egy még dinamikusabb expanziós stratégiát tervez megvalósítani, a gyorsétteremlánc várakozásai alapján 2015 egy, a tavalyinál is jobb év lesz az étteremnyitások és forgalomnövekedés tekintetében, amiből – az idei évhez képest még inkább – a Tim Hortons is ki fogja venni a részét.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.