Először jelentett profitot a Starbucks

A 2014-es pénzügyi év után 1,1 millió fontos nyereséget jelentett a Starbucks Nagy-Britanniában – az első alkalom az 1998-as szigetországi indulása óta. A kávézólánc bruttó nyeresége 24 százalékkal, 98,8 millió fontra nőtt, míg a tavalyi évet például 20 millió fontos veszteséggel zárta az Egyesült Királyságban. A vállalatot az elmúlt években sok támadás érte a médián keresztül az angol adótörvényeket kijátszó könyvelési gyakorlata miatt. Törvényt nem sértett a kávézólánc, ennek ellenére a botrány komoly csorbát ejtett a Starbucks megítélésén és vásárlói elégedetlenséget eredményezett.
Mark Fox ügyvezető-igazgató az éves eredményeket a következőképp kommentálta: „A vállalat erős teljesítménye egy stratégiaváltás eredménye, aminek fókuszában az alkalmazottaink melletti elkötelezettségünk, a vásárlóknak nyújtott érték növelése, valamint – a kávézó-portfólió és az óvatos költséggazdálkodás kiegyensúlyozásával – az üzleti növekedés és üzleti modellünk fejlesztése szerepelnek.”
Az elmúlt három évben a Starbucks 67 nem rentábilis, saját tulajdonú üzletét zárta be, amihez 121 új kávézó megnyitása társult. A vállalati egységek mellett a kávéóriás sikeresen integrálta franchise rendszerét nagy-britanniai hálózatába, és az elmúlt két évben 100 franchise egységet telepítettek franchise partnerek. Ezzel csak a brit hálózat 791 Starbucks kávézót számlál.
Európában a márka már több mint 1800 üzlettel van jelen, az öt legtöbb kávézóval rendelkező piacot Nagy-Britannia, Törökország, Németország, Franciaország és Oroszország jelentik.
Magyarországon 2010-ben jelent meg a Starbucks. Hazánkban a kávé óriás egyelőre nem tette elérhetővé franchise programját, a magyarországi kávézókat a hazai jogtulajdonos Amrest Kft. üzemelteti.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.