BITE: rendületlenül előre
A BITE az egyik legújabb magyar gasztronómiai franchise, amely 2013 februárjában indult útjára azzal a céllal, hogy egy új gyorséttermi szegmenst honosítson meg Magyarországon. A márka egy egyéves próbaidőszakot követően, 2014 elején hozta létre BITE bakery café franchise koncepcióját, ami tavaly nyár végén új üzletformátummal, a BITE food truck koncepcióval bővült. A mozgalmas nyár után, a tavalyi év második fele további kihívásokat tartogatott a gasztro-vállalkozás számára.
„A negyedik negyedévben a legnagyobb kihívást a Cannes-i film fesztivál helyszínén megrendezésre kerülő MAPIC kiállítás jelentette a BITE food truck számára” – mondta el Riffer Károly operatív igazgató. Elmondása szerint, attól sikeres a koncepció, hogy kiderült, a mobil egység a legkülönbözőbb feltételek mellett, a legkülönbözőbb igényeknek megfelelve is hatékonyan tud működni. „A BITE food truck tehát alkalmas egyrészt rövidebb rendezvényeken való részvételre, alacsonyabb létszámú személyzettel, másrészt hosszabb fesztiválokon (pl. Sziget) magasabb létszámú személyzettel, továbbá ilyen nagy távolságra elhelyezkedő exkluzív rendezvények lebonyolítására is, mint az említett Cannes-i rendezvény.”
Tovább fejlődött és bővítette vendégkörét tavaly a nyugati téri BTIE bakery café is, ahol a 24 ülőhelyes galéria megnyitása beteljesítette a hozzáfűzött reményeket. „A BITE bakery café a tavalyi évhez képest stabil profitnövekedést tudhat maga mögött, amely a növekvő versenyt tekintve kielégítő eredmény számunkra” – értékelt az operatív igazgató. Az évvége fele közeledve pedig egyre inkább a termékfejlesztésre helyeződött a hangsúly, és az ünnepi időszak nagyszerű alkalmat jelentett a vállalkozás innovátorai számára olyan termékek piacra dobására, mint pl. a gyömbéres-sütőtökös pite, vagy az amaréna meggyes-mascarponés-kakaós tekercs.
„Nagyon örülök annak, hogy egyre több lehetséges franchise partner érdeklődik a BITE koncepciók iránt. Bízom benne, hogy 2015 a franchise partnerekkel történő megállapodás terén is kiugró év lesz” – foglalta össze Riffer Károly. A távlati tervekről azt is elmondta, hogy a tavalyi év kiváló alapot teremtett a fejlődéshez, 2015-ben tervezik a legújabb BITE üzlet megnyitását is, így pozitívan tekintenek előre.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.