Nagy múltú gyorsétterem láncok nemzetközi vizeken
A Taco Bell bejelentette azon tervét, hogy 1300 új helyszínen kíván megjelenni a nemzetközi piacokon 2023-ig – egy jelentős növekedés a jelenlegi 250 tengerentúli helyszínéhez képest. A hazai piacán kívüli üzletnyitások, az amerikai étteremlánc várakozásai alapján, 2 milliárd dolláros többlet profitot eredményeznének az értékesítésekben.
A kínálatában mexikói ételeket felvonultató étteremlánc jelenleg 26 országban működik együtt franchise átvevőkkel, bár leginkább kisebb városokban. Azonban a nemzetközi egységek száma jóval alacsonyabb, mint a (szintén a Yum! csoporthoz tartozó) testvérmárkák, a KFC és Pizza Hut esetében. Különösen a KFC hagyatkozik a nemzetközi értékesítésre, hálózata csak Kínában 4600 éttermet számlál, ami kb. a harmadát teszi ki az összes globális KFC helyszínnek.
A Taco Bell nemzetközi fókusza egy részét képezi a vállalat azon tervének, miszerint 2022-re egy 14 milliárd dolláros márkává váljon. Az új nemzetközi helyszínek áramlása mellett, a Taco Bell további 2000 éttermet tervez nyitni hazai piacán is. Jelenleg az étteremlánc közel 6000 helyszínen van jelen az Egyesült Államokban, az idei évben rekordot jelentő 200 új éttermet nyitott.
A Taco Bell egyébként is egy erős évet ünnepelhetett idén. Míg a Pizza Hut vergődött az új menü és modernebb márkamegjelenés bevezetését megelőzően, a KFC-nek pedig egy romlott-hús botránnyal kellett megküzdenie Kínában, addig a Taco Bell megbízhatóan növelte értékesítéseit és építette márkáját. Most eljött az idő, hogy a sikeres működést a nemzetközi piacokon folytassák.
A Papa John’s is Európa felé vette az irányt
A szintén Amerikában székelő Papa John’s nemzetközi (a világon a 3. legnagyobb) pizzéria franchise a napokban két új éttermet is nyitott Írországban, és „ez az üzletnyitás már része volt az európai expanziónak” – mondta el Joe Smith a hálózat értékesítési és fejlesztési alelnöke. „Ez egy izgalmas időszak a Papa John’s számára, jelenleg aktívan keresünk olyan ambiciózus személyeket, akik éhesek, hogy a siker sztorink részeseivé váljanak.”
A Papa John's pizzérialáncot 1984-ben alapították az Egyesült Államokban és jelenleg több mint 4500 étteremmel rendelkeznek a világ 36 országában.
„A franchise partnerek egy népszerű, felépített, nemzetközi márkából profitálhatnak, valamint támogatást nyújtunk a helyszín kiválasztásában, kialakításában és marketingjében“ – magyarázta a franchise együttműködés előnyeit Joe Smith. „A részletes tréning szintén kritikus pontja franchise programunknak, aminek nincsen párja, és ami annak biztosítására lett létrehozva, hogy az összes új Papa John’s helyszín megfelelően felkészült legyen, illetve olyan gyorsan és simán működijön, amennyire csak lehetséges.”
A legsikeresebb franchise partnerek gyakran több mint egy Papa John’s pizzériát is vezetnek. Multi-operátor lehetőségek jelenleg elérhetők Lengyelországban, Franciaországban, Hollandiában és szerte Európában.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.