Fáradhatatlan portfólió bővítés
Húzó márkája, a Hooters mellett számos gyorséttermi koncepciót tulajdonló és szerte a világon üzemeltető Chanticleer Holdings nemrég jelentette pénzügyi eredményeit a szeptember 30-ával véget ért harmadik negyedévre vonatkozóan. Az éttermek forgalma 7,49 millió dollárral, avagy 473,5 százalékkal nőtt 2013 azonos időszakához, és 33 százalékkal az előző negyedévhez képest.
A Chanticleer 2014 harmadik negyedévében folytatta befektetéseit, elsősorban a Hooters márkára összpontosítva. A három hónap során Ausztráliára szegeződött a vállalat figyelme: 60 százalékos részesedést szerzett a helyi Hooters átvevő menedzsment cégben, és ezzel szintén 60 százalékos részesedést két, már működő étteremben. A Chanticleer megnyitotta Ausztrália negyedik Hooters helyszínét is.
Szeptember 9-én a vállalat tovább bővítette koncepció-portfólióját: megvásárolta az amerikai Charlotte-ban székelő, díjnyertes burger gyorséttermet, a The Burger Company-t. A felvásárlás hozzájárult a pozitív harmadik negyedéves nettó bevételekhez és egy lényeges lépése volt a vállalat azon tervének is, hogy egy még jobb hamburgeres élményt vigyen el nemzetközi piacaira. Ezekben a régiókban a vállalat már megbeszéléseket folytat menedzsment csapataival a koncepció mihamarabbi (2015-ös) adaptálásáról.
Az idei év szeptember 30-ával zárult 9 hónapjában az éttermek bevétele 16,57 millió dollárral nőtt vagy 340,6 százalékkal 2013 azonos időszakához képest. Az értékesítési költségek százalékos alakulásában is volt valamelyes fejlődés 2014-ben, a tavalyi 37,8 százalékról 35 százalékra csökkenve. A vállalat nettó vesztesége nőtt 2014-ben, a tavalyi 2,95 millió dollárról 3,48 millió dollárra.
Magyarországon 2012-ben jelent meg a vállalat a Hooters márkával, és a Liszt Ferenc téren megnyitott ”breastaurant” eddig a Chanticleer egyetlen egysége. A vállalat szerint hazánkban összesen három éttermet tudnak majd támogatni, de a budapesti egység próbahelyszínként is funkcionál a régióban, ami után Kelet-Európa és különösképp Lengyelország következhet.
A magyarországi Hooters étterem nettó vesztesége 5.177 dollár lett (kb. 1,28 millió Ft) az idei harmadik negyedévében, a tavalyi 28.815 dollárhoz képest. A korrigált EBITDA 3.076 dollárról 7.756 dollárra nőtt. 2014 kilenc hónapjában ezzel a nettó veszteség 37.655, a korrigált EBITDA pedig 24.671 dolláron áll.
A New York-i székhelyű Chanticleer Holdings Inc. leányvállalataival együtt számos étteremmárka tulajdonosa és/vagy üzemeltetője az Egyesült Államokban és szerte a világon. A vállalat a Hooters márka egyik legnagyobb franchise partnere, kizárólagos étteremnyitási jogokkal rendelkezik Ausztrália, Anglia, Dél-Afrika, Magyarország és Brazília piacain, emellett üzemelteti az American Roadside Burgers, a Spoon Bar & Kitchen hálózatokat, valamint többségi részesedéssel rendelkezik a The Burger Company és a Just Fresh egészséges gyorsétterem láncban is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.