Fáradhatatlan portfólió bővítés

Húzó márkája, a Hooters mellett számos gyorséttermi koncepciót tulajdonló és szerte a világon üzemeltető Chanticleer Holdings nemrég jelentette pénzügyi eredményeit a szeptember 30-ával véget ért harmadik negyedévre vonatkozóan. Az éttermek forgalma 7,49 millió dollárral, avagy 473,5 százalékkal nőtt 2013 azonos időszakához, és 33 százalékkal az előző negyedévhez képest.
A Chanticleer 2014 harmadik negyedévében folytatta befektetéseit, elsősorban a Hooters márkára összpontosítva. A három hónap során Ausztráliára szegeződött a vállalat figyelme: 60 százalékos részesedést szerzett a helyi Hooters átvevő menedzsment cégben, és ezzel szintén 60 százalékos részesedést két, már működő étteremben. A Chanticleer megnyitotta Ausztrália negyedik Hooters helyszínét is.
Szeptember 9-én a vállalat tovább bővítette koncepció-portfólióját: megvásárolta az amerikai Charlotte-ban székelő, díjnyertes burger gyorséttermet, a The Burger Company-t. A felvásárlás hozzájárult a pozitív harmadik negyedéves nettó bevételekhez és egy lényeges lépése volt a vállalat azon tervének is, hogy egy még jobb hamburgeres élményt vigyen el nemzetközi piacaira. Ezekben a régiókban a vállalat már megbeszéléseket folytat menedzsment csapataival a koncepció mihamarabbi (2015-ös) adaptálásáról.
Az idei év szeptember 30-ával zárult 9 hónapjában az éttermek bevétele 16,57 millió dollárral nőtt vagy 340,6 százalékkal 2013 azonos időszakához képest. Az értékesítési költségek százalékos alakulásában is volt valamelyes fejlődés 2014-ben, a tavalyi 37,8 százalékról 35 százalékra csökkenve. A vállalat nettó vesztesége nőtt 2014-ben, a tavalyi 2,95 millió dollárról 3,48 millió dollárra.
Magyarországon 2012-ben jelent meg a vállalat a Hooters márkával, és a Liszt Ferenc téren megnyitott ”breastaurant” eddig a Chanticleer egyetlen egysége. A vállalat szerint hazánkban összesen három éttermet tudnak majd támogatni, de a budapesti egység próbahelyszínként is funkcionál a régióban, ami után Kelet-Európa és különösképp Lengyelország következhet.
A magyarországi Hooters étterem nettó vesztesége 5.177 dollár lett (kb. 1,28 millió Ft) az idei harmadik negyedévében, a tavalyi 28.815 dollárhoz képest. A korrigált EBITDA 3.076 dollárról 7.756 dollárra nőtt. 2014 kilenc hónapjában ezzel a nettó veszteség 37.655, a korrigált EBITDA pedig 24.671 dolláron áll.
A New York-i székhelyű Chanticleer Holdings Inc. leányvállalataival együtt számos étteremmárka tulajdonosa és/vagy üzemeltetője az Egyesült Államokban és szerte a világon. A vállalat a Hooters márka egyik legnagyobb franchise partnere, kizárólagos étteremnyitási jogokkal rendelkezik Ausztrália, Anglia, Dél-Afrika, Magyarország és Brazília piacain, emellett üzemelteti az American Roadside Burgers, a Spoon Bar & Kitchen hálózatokat, valamint többségi részesedéssel rendelkezik a The Burger Company és a Just Fresh egészséges gyorsétterem láncban is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.