Pizza-piaci rés
Spanyolország leghíresebb pizzériahálózata, a Telepizza több mint 550 szállodával működik együtt hazai piacán. A Holiday Inn és Catalonia Hotels szállodák minden szobájában elérhetőek a pizzérialánc hagyományos menüi és különlegességek, amiket egyenesen a vendég szobájához szállítanak. A vendégeknek így lehetőségük van arra, hogy egy pillanat alatt rendelhessenek, akár éjszaka is, amikor a szálloda konyhája egyébként már bezárt. Az (elsősorban alacsonyabb kategóriás) szállodákkal a Telepizza egy nagy lehetőségeket rejtő piaci rést talált, amit jól mutat, hogy a hazai piacán véget ért tesztelések után, most határain túlra is megérkezett a koncepció – nemrég Lengyelországban indítottak el egy együttműködést az Ibis budget hotellánccal erre a modellre alapozva.
A Telepizza termékkínálata már kilenc szállodában érhető el szerte Lengyelországban: Varsóban, Krakkóban, Wroclawban kettő-kettő, Szczecinben, Torunban és Katowicében pedig egy-egy szállodában lehet pizzát rendelni. „A hotelek új ügyfeleknek egy gazdag forrását jelentik a Telepizza számára. Minden hónapban több száz megrendelést kapunk a lengyelországi Ibis budget hotelekből. Ezek a kiváló eredmények ösztönöztek minket arra, hogy kidolgozzunk egy együttműködési lehetőséget a szállodalánccal” – mondta el Iwona Olbryś, a Telepizza lengyelországi igazgatója.
Az együttműködésről Joanna Świerkosz, az Ibis tulajdonos Orbis Csoport értékesítési és marketing igazgatóhelyettese is elmondta, hogy remek lehetőségnek tartják kínálatuk szélesítéséhez. „Az Ibis budget hotelek már most is többféle lehetőséget kínálnak a vendégek különböző étkezési igényeinek kielégítéséhez, sőt, ha éjszaka éheznének meg, akkor a hallban a nap 24 órájában rendelkezésre áll egy étel-automata. A Telepizza termékeivel azonban kiválóan tudjuk diverzifikálni kínálatunkat úgy, hogy azok nem terhelik meg túlzottan jelenlegi portfóliónkat.”
A Telepizza az egyik legnagyobb pizzérialánc Lengyelországban, és vezető a házhozszállítás piacán. A hálózat jelenleg 115 étteremmel rendelkezik az országban, melyek közül 31 saját tulajdonban van, 84-et pedig franchise partnerek működtetnek. A Telepizza évente több mint 6 millió pizzát értékesít Lengyelországban, 70 százalékukat házhozszállítással. A megrendelések 25 százaléka történik online.
Spanyolország és Lengyelország mellett a Telepizza jelen van már Kínában, Peruban, Portugáliában, El Salvadorban, Guatemalában, Chilében, Kolumbiában és az Egyesült Arab Emírségekben, valamint az idei évben kötötte meg az első franchise szerződéseket Oroszországban és Angolában is. A márka világszerte összesen 1200 pizzériával rendelkezik, melyek több mint 400 millió fogyasztót szolgálnak ki évente.
Piaci információk szerint a Telepizza tavaly évvége óta egyre inkább fordul a kelet-európai piacok felé. Magyarország is a látótérben van – hazánkban a pizzérialánc egy, a magyarországi hálózatfejlesztésért felelős mester franchise átvevő segítségével jelenne meg.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.