A piaci trendeket megelőzve

Mozgalmas nyarat tudhat maga mögött az egyik legújabb magyar gyorséttermi franchise hálózat, az immáron három koncepcióval is jelenlévő BITE. A nyár kezdete elsősorban (a márka első koncepciója, a tekercseiről és csapolt joghurtjáról hamar ismertté vált Bakery Café mellett) a BITE Sausage & Beer időszaka volt. A hagyományos magyar ételeket a bajor kolbászozók világával egyesítő profil elindulásáról rengeteg gasztro-blogger számolt be, és a koncepció napról napra egyre több embert nyer meg magának. A két termékkínálatot egy mobil egységben ötvöző Food Truck pedig a nyár második felében ”robbant be” a magyar gyorséttermi piacra. Az első állomás a Sziget Fesztivál volt, amit további rendezvények és fesztiválok követtek országszerte. Amellett, hogy a Bakery Café és a Sausage & Beer esetében is hónapokra visszamenőleg kimutathatóan növekszik a bevétel, egyelőre a Food Truck bizonyult a legrentabilisebb koncepciónak.
A Food Truck második állomása a Zamárdiban megrendezett Strand Fesztivál volt, ahol „a csapat és a felszereltség flexibilitásának köszönhetően ismét sikeresek voltunk. Bár több helyről is azt hallottuk, hogy örülhet, aki nem veszteséggel zárja a rendezvényt (többek közt a folyamatos esőzés miatt – a szerk.), mi jelentős, 30 százalékos profitot könyvelhettünk el” – mondta el Riffer Károly operatív igazgató. És, hogy ez egy tartós eredmény, arról a Nemzeti Vágtán való részvétel is tanúbizonyságot tett, ugyanis azt a rendezvényt is hasonló eredménnyel zárta a vállalkozás. Így egyelőre ez a hálózat legjövedelmezőbb koncepciója – egy Food Truck elindításához szükséges befektetés már az első évben megtérül. Azonban annak sem kell aggódnia, aki inkább a hálózat másik két koncepciójának valamelyikével szimpatizál, ugyanis az állandó üzletek is stabilan 20% körüli profitot termelnek.
„A Food Truck folytatja útját, nem csak Pesten, de vidéken és külföldön is folynak tárgyalások, megrendelések fesztiválokra, rendezvényekre” – mondta el Riffer Károly a Food Truck jövőjéről. Az igazgató hozzátette, a Food Truck népszerűségét jól mutatja, hogy olyan különleges rendezvényekre is meghívást kapnak, mint például a cannes-i filmfesztivál helyszínén megrendezésre kerülő egyik legnagyobb ingatlankiállítás, ahol egy koktélparti keretében készülnek olyan exkluzív termékekkel (a hagyományos termékkínálat mellett), amik alapvetően a magyar vonalat képviselik (pálinka alapú koktélok, különleges magyar kézműves sörök, stb.).
A BITE a Sausage & Beer profil elindításával egy időben elérhetővé tette franchise programját is, és immáron mindhárom koncepció elérhető franchise partnerek számára, Magyarországon és külföldön egyaránt. Egy Bakery Café elindítása kb. 18-20 millió forintos beruházást igényel, amiben benne foglaltatik a belépési díj (exkluzív védjegy- és márkanév használati jogok), a kialakítás költségei (gépek, berendezések), a kezdeti képzés, oktatás és támogatások – egyszóval minden. Nincs ez másképp a Sausage & Beer esetében sem, sőt utóbbi kisebb gépigénye valamivel kevesebb befektetést is jelent.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.