Egyedi franchise konstrukció
Ahogy arról korábban beszámoltunk, magyarországi terjeszkedésének végéhez közeledik a Coffeeshop Company mester franchise tulajdonosa, a Tizia csoport. „Terveink szerint tavaszra már megvalósul az országos lefedettség” – tudtuk meg Szabó Gyulától, a magyarországi hálózatfejlesztés vezetőjétől. A hazai expanzió utolsó fázisában már minden franchise partneri jelentkezés egyedi feltételek alapján kerül elbírálásra, figyelembe véve a lokáció elhelyezkedését, állapotát, a meglévő erőforrásokat és még egy sor további szempontot.
A Coffeeshop Company egyedi kereskedelmi feltételei értelmében személyre/vállalkozásra szabott belépési díj, royalty és befektetés várja a franchise partneri jelentkezőket. „A lokáció méretétől, elhelyezkedésétől, állapotától kezdve a meglévő menedzsmenten át az alkalmazottakig, rengeteg minden közrejátszik a teljes befektetés meghatározásában” – mondta el Szabó Gyula, és hozzá tette „A Coffeeshop Company koncepciója a legkülönbözőbb helyszíneken, formában és méretben ad lehetőséget kávézó kialakítására, a luxus kávéháztól kezdve a mobil egységekig.”
A csatlakozási folyamat első lépéseként a franchise központ felméri a kiválasztott lokációt, és egyedi ajánlatot ad a – Coffeeshop Company sztenderdeknek megfelelő – kialakításra, valamint egyedi üzleti tervet és pénzügyi projekciót készít a teljes befektetés és a megtérülés kiszámításához. Egy kávézó kialakítása és elindítása – a legoptimálisabb feltételek teljesülése esetén – már akár 12-15 millió forint befektetéssel is lehetséges.
„Egy másik lehetőség a franchise partnerré válásra, ha már működő kávézóval csatlakoznak a hálózathoz, az üzlethelység átalakításával és ”átbrandelesével”, újramárkázásával” – mondta el Szabó Gyula. A kávézók építészeti megvalósítását minden esetben az ausztriai master-franchise átadó építészekből álló csapata garantálja, amely atipikus környezetben is képes egységes dizájn megteremtésére. A készülékek és a Coffeeshop Company menuboardjai elhelyezésének, formaterveinek sokféle megjelenése van.
A kávézó kialakításával egy időben megkezdődik az alkalmazottak képzése, a receptúrák, üzemeltetési manuálok, ellenőrző formanyomtatványok átadása is. A franchise központ módszertani és gyakorlati segítséget biztosít az egység elindításánál, valamint teljes ellátást a beszállítás és az információs technológiák terén.
A kiterjedt támogatási rendszer a nyitás után is egy biztos mankót jelent az együttműködés teljes időtartamára. A franchise központ segít a minőségellenőrzésben, marketingben és értékesítésben, központi beszerzést biztosít, valamint szezonális és új termékek bevezetésével állandó innovációs tevékenységet is végez.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.