A franchise és foci találkozása

A Liverpool Football Club (LFC) bejelentett egy többéves partneri szerződést a Baskin-Robbins (a világ legnagyobb különleges jégkrém franchise hálózata) és a Dunkin’ Donuts (az egyik legnagyobb kávé és pékáru franchise) márkákat tulajdonló Dunkin’ Brands csoporttal. A megállapodás értelmében a Baskin-Robbins lesz a klub hivatalos jégkrém szolgáltatója, a Dunkin’ Donuts pedig a hivatalos pékpartner és kávé-italellátó. Billy Hogen, a Liverpool kereskedelmi igazgatója elmondta: „Nagyon örülünk az összefogásnak a világ egyik legikonikusabb nevével, a Dunkin’ csoporttal és mindkét márkájukat nagy szeretettel köszöntjük az LFC családban.”
A Dunkin’ Donuts a kilencvenes évek közepén már próbálkozott a nagy-britanniai piacra lépéssel, de a gyenge eredmények miatt végül kivonult a piacról (ahogy tette ezt Magyarországon is). Nemrég azonban – a megugró kereslet miatt – visszatért a szigetországba, jelenleg három éttermet üzemeltetnek franchise partnerek.
A Baskin-Robbins hálózatnak jelenleg 100 üzlete van Nagy-Britanniában. A franchise lehetőség elsősorban 300 ezer angol fontos (kb. 110 millió forint) likvid tőkével rendelkező befektetőknek szól, több éttermet is tartalmazó portfólió kialakításához. Egy tipikus – öt üzlettel rendelkező – átvevői terület rendelkezik a potenciállal, hogy már a kereskedés első teljes évében egymillió fontos forgalmat generálhat.
A nagy-britanniai terjeszkedés mellett a Dunkin’ Brands egyúttal bejelentette azt is, hogy 2014-ben világszerte 685-800 üzletet terveznek nyitni. A vállalat elmondta, hogy ez az expanzió még szélesebb márkaismertséget fog biztosítani a franchise partnereknek és még nagyobb számú új étterem megnyitásában lesz segítségre. „Hisszük, hogy az erős éves növekedésünk egyik lényeges eleme az a fegyelmezett megközelítés, amivel következetesen fejlesztjük a franchise partnerek üzleti lehetőségeit” – mondta el Nigel Travis, a Dunkin’ Brands ügyvezető-igazgatója.
2013 végén a Dunkin’ Brands világszerte 11.000 Dunkin’ Donuts és 7.300 Baskin-Robbins étteremmel rendelkezett, melyek közel 100 százalékát franchise partnerek működtetik. A Canton-i (Massachusetts, USA) székhelyű vállalat franchise átvevőinek értékesítése nagyjából 9,3 milliárd dollárt tett ki a tavalyi évben.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.