Forradalom a gyors ételek piacán
2005-ben indult útjára a nagysikerű olasz vállalkozás, a Kono Pizza. A koncepció kitalálója (a vendéglátásban jól ismert Boscolo család tagja), Rossano Boscolo irányításával létrehoztak egy speciális sütési technológiát, és kialakítottak egy olyan mesterséges adalékanyagoktól mentes, elősütött pizza tésztát, amely előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik tradicionális társánál. A Kono tölcsérformájú pizza fogyasztható séta közben, sokáig meleg marad, sőt még egészségesebb is – egyszóval tökéletesen megfelel a modern idők gyorséttermi igényeinek. A koncepció olaszországi sikereit követően 2007-ben kezdődött el egy nemzetközi gyorsétterem lánc kiépítése franchise partnerek bevonásával – ma már világszerte 20 országban, több mint 130 helyszínen van jelen a hálózat.
A magyarországi mester jogokat megvásárló Kono Hungary Kft. 2011 szeptemberében vezette be a hazai közönségnek az első tölcsér alakú pizza koncepcióját, amit a fogyasztók kitörő lelkesedéssel fogadtak. Több minta- és franchise üzlet is alakult (Budapesten, Cegléden és Szolnokon), azonban ezek üzemeltetése jelenleg szünetel, ugyanis a Kono Hungary a hazai mester jogok értékesítése mellett döntött. A vállalat elsősorban olyan mester franchise átvevőt keres, aki kész részt vállalni egy forradalmi gyorséttermi márka és hálózat magyarországi fejlesztésében.
A jövőbeni mester partnernek – a KONO márkanév megtartása és ápolása mellett – elsősorban az elkészítés technológiájára és a kiszolgálás minőségére vonatkozó sztenderdeknek kell megfelelnie és betartania azokat (pl. minőségi elvárások vagy, hogy a sütőnek szem előtt kell lennie). Azonban teljesen szabad kezet a termék értékesítési csatornáinak kiválasztásától kezdve, a menü magyar-ízvilágra igazításán át a végső fogyasztói árak meghatározásáig.
„Teljes mértékig a mester partnerre van bízva, hogy hogyan terjeszti a piacon a Kono terméket” – mondta el Kulcsár Gábor, a Kono Hungary Kft. ügyvezetője és hozzátette, a hazai mester dönthet arról, hogy bevon-e további franchise partnereket a hálózat és a márka hazai expanziójába (ehhez adott minden szükséges dokumentáció, szerződésminta, stb.) vagy arról, hogy milyen típusú értékesítési formát választ.
Egy Kono Pizza üzlet négy eltérő formában is üzemeltethető: étterem (megtalálható a teljes választék), mobil egység (szűkített választék), ”kioszk” jellegű büfésarok (szűkített választék) és „üzlet az üzletben” egység.
A magyarországi mester jogok és a tehermentes Kft. együttes vételára 73 ezer euró (kb. 22 millió forint), aminek megvásárlásával a jövőbeni partner 7 évre kap kizárólagos forgalmazási- és további 10 évre előszerződési jogot Magyarország teljes területére. A mester partner emellett egy teljesen kidolgozott és a magyar környezetre adaptált franchise koncepciót vehet át, annak teljes dokumentációjával (működési, arculati, marketing kézikönyvek; franchise és titoktartási szerződések; receptúrák, statisztikai táblázatok; Haccp rendszer; tervdokumentációk, 3D látványtervek; kizárólag a magyar piacra fejlesztett termékek; nemzetközi és a magyar piacra fejlesztett marketinganyagok) és Magyar Franchise Szövetségi tagsággal.
A Kono franchise kidolgozott és működő beszállítói hálózattal is rendelkezik az üzletek kivitelezéséhez és az alapanyagok forgalmazásához, rendelkezésre állnak a tesztüzletekben szerzett tapasztalatok, illetve az anyacégtől kapott oktatások magyar nyelven, valamint működő professzionális weboldal és Facebook profil is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.