Döcögő első negyedév

2014 első negyedévében a McDonald’s 6,70 milliárd dollár összértékű bevételei ugyan egy százalékkal növekedtek előző év ugyanezen időszakához képest, azonban elmaradnak az elemzők által várt 6,72 milliárd dollártól. 2014 első három hónapjában a vállalati tulajdonú éttermek bevételei 1 százalékkal (4,49 milliárd dollárra), míg a franchise rendszerben működő éttermeké 2 százalékkal, 2,21 milliárd dollárra nőttek. A gyorsétterem lánc eladásai világszerte 0,5 százalékkal haladták meg az előző évit.
A franchise óriás elsősorban hazai piacán, az Egyesült Államokban szerepelt gyengén, a 2013 utolsó negyedéves 1,4 százalékos visszaesés után az értékesítések 1,7 százalékkal csökkentek az idei év első három hónapjában. A visszaesés az erős versenynek, a viszonylag lapos ágazati trendeknek, valamint a zord januári és februári időjárásnak tulajdonítható. A nyereség 3 százalékkal csökkent az USA-ban az előző évhez képest.
Viszont – a kihívó makrogazdasági környezet ellenére – az értékesítések 1,4 százalékkal emelkedtek Európában, ami jobb eredmény, mint az előző negyedéves 1%. Az értékesítések növekedése elsősorban a brit, orosz és francia piacok erős teljesítményének köszönhető, míg részben visszahúzták a gyengébb németországi eredmények.
„A vásárlók igényeinek mélyebb megértésével, erős üzleti modellünkkel, az éttermek modernizálásával és a kemény munkával szerzett versenyelőnyünkkel a McDonald’s-ot egy növekvő pályán tartjuk és hosszú távon tartósan nyereségessé tesszük” – mondta el Don Thompson ügyvezető igazgató. „Az idei második negyedév elején azt várjuk, hogy a globális értékesítések várhatóan szerény növekedést mutatnak április hónapban” – az ügyvezető igazgató hozzátette, hogy a jövőben elsősorban olyan kulcs piacok stabilizálására fókuszálnak majd, mint az Egyesült Államok, Németország, Ausztrália és Japán.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A fitneszipar jelenleg példátlan növekedést él meg, és a pilates áll a változások élvonalában. De mi teszi ezt a mozgásformát ennyire vonzóvá befektetők és sportolók számára egyaránt?
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.