Biztató első év, folyamatos expanzió
- Pólus András, BITE bakery café
Miben különleges, miben más a BITE, mint a többi gyorséttermi koncepció?
A BITE koncepciót elsősorban a gondosan válogatott, adalékmentes alapanyagok, az egyedi pék- és cukrásztermékek, azok a vendég szeme láttára, helyben történő, kézi elkészítésmódja, valamint a ”trendi”, látványos megjelenés teszi különlegessé. Mindkét koncepció, a BITE bakery café és a Sausage & Beer is egy újfajta gyorséttermi szegmenst képvisel, amennyiben nyugati típusú és hagyományos magyar gasztronómiai, vendéglátós elemeket ötvözve, a lehető legszélesebb fogyasztói réteg elérését és igényes kiszolgálását célozza meg.
Több mint egy éve, hogy megnyitott az első BITE bakery café a Nyugatinál. Milyenek az első év tapasztalatai?
A tavaly februári nyitás nagyon jól sikerült, az étterem már a második naptól kezdve profitot termelt, illetve az első hónapban több mint 11 ezer vásárló volt kíváncsi termékeinkre. Mindkét saját üzletünk jól teljesít, így elégedettek vagyunk az éttermek egyéni teljesítményével, de ez még a befektetés és növekedés időszaka, egyelőre minden bevételt visszaforgatunk a vállalkozásba. Elsősorban hálózati szinten szeretnénk fejlődni, egyrészt további saját éttermek nyitásával, másrészt franchise partnerek bevonásával.
Nagyságrendileg mekkora befektetést jelent a franchise partnereknek egy saját BITE bakery café, vagy egy Suasage & Beer étterem elindítása?
A teljes, mindent magába foglaló befektetés egy BITE bakery café esetén kb. 18-20 millió forintot igényel. Nagyságrendileg ugyanekkora a tőkeigénye egy Sausage & Beer étteremnek is, illetve kisebb gépigénye miatt valamivel kevesebb befektetést is jelent. Emellett, ugyan a nyitás utáni kezdeti időszak forgalma és eredménye nagyban függ a felkészülés eredményességétől (a Nyugati téren lévő üzlet pl. már a második naptól profitot termelt), de az üzleti modellben a teljes befektetés kb. 10 százalékában van meghatározva ennek az időszaknak a finanszírozása.
Nagy hangsúlyt fektetnek a franchise partnerek és dolgozóik képzésére, ami Budapesten, a Nyugati téri központban történik. Hogyan zajlik, illetve mire terjed ki ez a kezdeti oktatás?
Szeretnénk sokat képezni mind jövőbeli franchise partnereinket, mind pedig az üzletben dolgozókat. Az üzletnyitás előtt legalább 1 hónappal részt kell venniük egyhetes tréningprogramunkon, ami vizsgával zárul. Ezalatt az egy hét alatt elsajátíthatnak minden tudást a termékekről, receptekről, az alapanyagok helyes felhasználásáról, a menedzserek jogairól és kötelességeiről, a helyes ügyfélkezelésről, a belső szabályokról és az általános jogszabályokról is. A végcél, hogy a teljes know-how-t átadjuk, a pénzügyi ismeretektől kezdve, a HR technikákon, szerződés mintákon, ügyfélkezelésen át a beszállítókkal való kapcsolattartásig mindent. Ez a partnereknek is egy nagyobb fokú biztonságot nyújt, így is próbáljuk segíteni a munkájukat.
A BITE koncepció eleve a jövőbeni franchise rendszer kiépítésének tudatában lett kidolgozva. Milyen célokat támasztanak a hazai és nemzetközi expanzió kapcsán?
Terveink szerint 5 év alatt összesen 8 saját egységet szeretnénk, de a legfőbb cél, hogy Magyarország minden megyeszékhelyén és a nagyobb városokban jelen legyünk. Így a saját üzletek mellett 10-12 franchise-zal számolunk középtávon.
Nagyon biztató, hogy már alig több mint egy évvel az indulás után nagyon látványos érdeklődést tapasztalunk. Minden hónapban érkezik megkeresés, és több franchise vagy mester franchise érdeklődővel tartjuk a kapcsolatot úgy Magyarországról, ahogy külföldről is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.