Fókuszban az orosz piac

A közelmúltban számos amerikai gyorsétterem-lánc kezdte meg hálózatának kiépítését Oroszországban. Szakértők szerint az orosz gyorséttermi piac jelenlegi telítettsége az ötven évvel ezelőtti amerikai piachoz hasonlítható. A két ország közötti kontrasztot jól mutatja például az a számadat, miszerint a 13 milliós lakosságú Moszkvában mindössze 300 pizzéria működik, ezzel szemben 4000 szolgálja ki Manhattan 1.6 millió rezidensét.
A McDonald’s nemrégiben bejelentette, hogy franchise rendszerben terjeszkedik tovább az orosz piacon. A világ legismertebb gyorsétterem hálózata 1990-ben kezdte meg működését az országban és jelenleg több mint 300 saját tulajdonú egységgel rendelkezik. A franchise jogot a T.G.I. Fridays-t is üzemeltető, Magyarországon is tevékenykedő Rosinter kapta meg. Éves szinten 40-45 új éttermet terveznek nyitni szerte Oroszországban.
A Wendy’s 2011. júniusban az orosz fővárosban nyitotta meg első éttermét a Wenrus Restaurant Group kezelésében. A tervek szerint 2021-re 180 Wendy’s egységet hoznak létre. Ezen kívül bejelentette a vállalat, hogy az elkövetkezendő tíz évben a szomszédos Grúziában és Azerbajdzsánban 25 éttermet nyitnak egy másik franchise-partnerrel, a Wissol csoporttal.
A Subway-nek jelenleg körülbelül 200 étterme van Oroszországban, de 2015-re már 1000 működő egységet szeretne a vállalat.
A Burger King 2010-ben tört be az orosz piacra. Jelenleg több mint 30 egységet üzemeltetnek Moszkvában, de a közeljövőben több nagyvárosban is terveznek éttermet nyitni.
A Yum! Brands-hez tartozó Kentucky Fried Chicken 2005-ben stratégiai szövetséget kötött az orosz Rostik cégcsoporttal, létrehozva a Rostik – Kfc márkát, melynek több mint 160 egysége ugyancsak csirkéből készült ételeket kínált. A Yum! Brands 2010-ben felvásárolta a Rostik csoportot – véget vetve az 5 éves társulásnak - és KFC márkanévvel folytatta oroszországi terjeszkedését.
(a.c.)

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.