Fókuszban az orosz piac
A közelmúltban számos amerikai gyorsétterem-lánc kezdte meg hálózatának kiépítését Oroszországban. Szakértők szerint az orosz gyorséttermi piac jelenlegi telítettsége az ötven évvel ezelőtti amerikai piachoz hasonlítható. A két ország közötti kontrasztot jól mutatja például az a számadat, miszerint a 13 milliós lakosságú Moszkvában mindössze 300 pizzéria működik, ezzel szemben 4000 szolgálja ki Manhattan 1.6 millió rezidensét.
A McDonald’s nemrégiben bejelentette, hogy franchise rendszerben terjeszkedik tovább az orosz piacon. A világ legismertebb gyorsétterem hálózata 1990-ben kezdte meg működését az országban és jelenleg több mint 300 saját tulajdonú egységgel rendelkezik. A franchise jogot a T.G.I. Fridays-t is üzemeltető, Magyarországon is tevékenykedő Rosinter kapta meg. Éves szinten 40-45 új éttermet terveznek nyitni szerte Oroszországban.
A Wendy’s 2011. júniusban az orosz fővárosban nyitotta meg első éttermét a Wenrus Restaurant Group kezelésében. A tervek szerint 2021-re 180 Wendy’s egységet hoznak létre. Ezen kívül bejelentette a vállalat, hogy az elkövetkezendő tíz évben a szomszédos Grúziában és Azerbajdzsánban 25 éttermet nyitnak egy másik franchise-partnerrel, a Wissol csoporttal.
A Subway-nek jelenleg körülbelül 200 étterme van Oroszországban, de 2015-re már 1000 működő egységet szeretne a vállalat.
A Burger King 2010-ben tört be az orosz piacra. Jelenleg több mint 30 egységet üzemeltetnek Moszkvában, de a közeljövőben több nagyvárosban is terveznek éttermet nyitni.
A Yum! Brands-hez tartozó Kentucky Fried Chicken 2005-ben stratégiai szövetséget kötött az orosz Rostik cégcsoporttal, létrehozva a Rostik – Kfc márkát, melynek több mint 160 egysége ugyancsak csirkéből készült ételeket kínált. A Yum! Brands 2010-ben felvásárolta a Rostik csoportot – véget vetve az 5 éves társulásnak - és KFC márkanévvel folytatta oroszországi terjeszkedését.
(a.c.)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.