”Super size It”: a McDonald’s Kína-stratégiája

1955-ös megalapítása óta a franchise átvevőkre támaszkodik a McDonald’s, a partnerek hatalmas szerepet játszottak és játszanak a gyorsétterem óriás globális sikereiben. Világszerte 120 országban a franchise átvevők működtetik a 30 ezer McDonald’s étterem 80 százalékát, és ők generálják a vállalat profitjának több mint 70 százalékát.
Azonban ezt a modellt nem sikerült átmenteni a kínai piacra. Amikor a McDonald’s 1990-ben először megjelent Kínában, a saját tulajdonú éttermek üzemeltetése mellett döntött, mondván a magas működési költségek miatt a franchise partnereknek nem lenne akkora nyeresége, valamint Kína nem jelentette a legvonzóbb jogi környezetet a franchise számára.
Annak ellenére, hogy 2010-ben a vállalat megkezdte az új franchise partnerek felkutatását Kína különböző régióiban, a franchise éttermek mindössze 5 százalékát teszik ki az összes McDonald’s egységnek és javarészt a kisebb városokban találhatók.
Most viszont a McDonald’s változtatni tervez ezen. Reményei szerint franchise partnerek bevonásával a következő három évben megduplázza kínai éttermei számát – több mint négyezerre növelvén azt. „Az elkövetkezendő években a franchise üzletág fejlesztése fontos tényezővé fog válni az erős és fenntartható növekedés elérése érdekében a McDonald’s számára Kínában” – nyilatkozta a franchise ikon.
Érdekes összehasonlítani a McDonald’s stratégiáját a nagy rivális Kentucky Fried Chicken (KFC) hálózatéval. „Ebben az aspektusban a KFC jóval nyitottabb a McDonald’shoz képest” – idézi Kang Lianhua hotel és vendéglátás elemzőt a Worldcrunch nemzetközi hírportál. „A franchise megállapodások óriási szerepet játszanak a KFC területi lefedettségének bővítetésében, egyes régiókban még csökkentette is a belépési díjat a franchise átvevők számának növelése érdekében. A franchise partnerbővítés a KFC fontos taktikája a versenyképességük erősítésében.”
Ugyan összességében a McDonald’s jóval több étteremmel van jelen a nemzetközi piacokon, mint a KFC, mégis közel 5000 egységével utóbbinak jóval több üzlete van Kínában. Sőt, több mint 2000 egységével még a Dicos nevű, nyugati típusú ételeket kínáló gyorsétterem hálózat is kiterjedtebb az országban, mint az amerikai óriás.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.