A Hummus Bar központi konyhájában készítik el a közel-keleti konyha tradicionális ételeit, innen szállítják a kész és félkész termékeket a többi étterembe is. Ez azt jelenti, hogy a partnereknek nincsen dolga az ételek elkészítésével, valamint az alapanyagok beszerzésével sem, hiszen minden központilag történik.
Csütörtök
2014.01.23.
Új koncepcióval indította az évet a Hummus Bar, a folyamatos hazai bővülés mellett pedig még idén megkezdődhet a franchise nemzetközi bővítése is.
 

Január közepén megnyitott a Hummus Bar legújabb koncepciója, az elsősorban elvitelre kiszolgáló Hummus Bar Express. Az új koncepció egy kisebb méretű és tőke-igényű verziója a hagyományos Hummus Bar étteremnek, és míg utóbbi inkább az utcafronton állja meg a helyét, addig az új étterem-típus inkább az irodaházak, bevásárlóközpontok közönségének termett. Az első Express bár összességében a nyolcadik étterme a 2005-ben Magyarországon alapított márkának, melyekből (a mostanit is beleértve) három működik franchise partnerek üzemeltetésében. A hálózat – ugyan a fővárosra koncentrálva, de – Magyarország egész területéről keres franchise partnereket, az év végééig pedig elindulhat az első külföldi étterem is.

A hálózathoz csatlakozó vállalkozók teljes körű tréninget és támogatást kapnak, ezért előny, de nem feltétlenül szükséges, hogy rendelkezzenek vendéglátós múlttal. „Én sem rendelkeztem szakmai tapasztalattal, egyszerűen szerettem a jó ételeket. A partnerektől sem elvárás, hogy vendéglátós múltjuk legyen, azonban azt tudni kell, hogy sok időt és energiát kell belefektetni egy ilyen üzlet megnyitásához. Ezért nagyon fontos a lelkesedés és a hosszú távú kitartás” – mondta el egy korábbi nyilatkozatban Uri Gotlibovich, a hálózat alapítója.

Egy hagyományos Hummus Bar étterem kialakításához szükséges befektetés mértéke sok tényezőtől függ (az étterem mérete, bérlemény vagy saját tulajdonú üzlethelyiség, rendelkezik-e saját konyhával vagy a központból szerzik be a félkész ételeket, stb.), és mindenképp bele kell számolni a belső-külső kialakítás, a konyha, ételpult, ülőtér (a franchise kézikönyvben előírtaknak megfelelő) kiépítését. „Egy Hummus Bar elindításával járó költségek elég széles skálán mozoghatnak, egy étterem tőkeigénye a kb. hárommillió forinttól kezdve elérheti a több tízmillió forintot is. Nagyon fontos azonban, hogy a franchise partner olyan pénzügyi háttérrel rendelkezzen, hogy az indulóköltségek mellett tudja finanszírozni azokat az üzemeltetési, PR és marketing költségeket is, amelyek a kezdeti időszak során, az étterem rentábilissá válása előtt jelentkeznek” – mondta el Mintz Pavel, franchise-fejlesztésért felelős vezető.

A franchise vezetőtől megtudtuk azt is, hogy a meglévő pénzügyi források mellett legalább annyira fontos számukra, hogy a franchise partnerek elkötelezettek legyenek éttermük, valamint a Hummus Bar márkanév mellett is, és törekedjenek ne csak saját egységük, de az egész hálózat fejlesztésére. Így természetesen előnyt jelent, ha mondjuk nem egy, hanem akár több étteremben is gondolkodik az érdeklődő.

Hamarosan nemzetközi vizeken

A magyarországi Hummus Bar koncepció sok külföldi vállalat és vállalkozó figyelmét is felkeltette már, a hálózat folyamatosan dolgozik a franchise rendszer Magyarország határain túli kiterjesztésén is.
„Rengeteg megkeresés érkezik hozzánk külföldről. Már egy ideje dolgozunk az első nemzetközi egység elindításához szükséges feltételek megteremtésén, valamint folyamatosan tárgyalunk érdeklődőkkel és szűrjük őket, hogy megtaláljuk a legmegfelelőbbet. Nagy reményeket fűzünk ugyanis a Hummus Bar franchise nemzetközi elindításához, éppen ezért száz százalékig biztosra akarunk menni” – mondta el Mintz Pavel.

„A külföldi mester partnerekkel szemben is hasonló elvárásokat támasztunk, mint magyar átvevő társaik esetén. Nem kell egy multinacionális cég vezetőjének lenni, de fontos, hogy a partner legyen elkötelezett, ambiciózus és rendelkezzen a megfelelő kapcsolatrendszerrel a régiójában” – Mintz Pavel, Hummus Bar.

A franchise menedzser kifejtette, hogy „egy nemzetközi franchise-nál különösen fontos az első külföldi egység, hiszen ez lesz a nemzetközi "arcod" és jól akarod csinálni. Ezért inkább óvatosan, lépésről-lépésre dolgozunk ezen, keressük a tökéletes helyszínt a megfelelő közönséggel, illetve meg kell határozni a cégvezetés struktúráját, a disztribúciót, a megfelelő ügyfélszolgálatot, a reklám- és marketing stratégiákat, stb. – egyszóval kialakítani egy minden részletre kiterjedő, egységes rendszert.”

A tervek alapján 2014-ben lezáródnak a nemzetközi terjeszkedést lehetővé tevő előkészületek és egy biztos mester átvevővel kezdhetik meg a franchise hálózat nemzetközi bővítését, fejlesztését.


BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A prémium pékségek francia ősatyja /2024.09.03.

A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.

Franchise körkép: hódítanak külföldön a mobil éttermek /2024.07.23.

10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Franchise körkép: Kerekes fagyi /2024.05.24.

Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.

Hogyan trükköznek a vásárlókkal az étteremláncok? /2024.05.02.

Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.

népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.