A hasznot hajtó citrom

A LemonBar koncepció megálmodója, Marco Lucchetta olaszországi volt-futballsztár elsődleges célja az volt, hogy egy olyan terméket kínáljon a fogyasztók számára, amely teljes egészében természetes. „A citrom formájában találtam meg a tökéletes kiindulópontot a mobil bár megtervezéséhez. Magát a természetet választottam modellnek” – mondta el korábban az alapító. A 2001-ben létrehozott családi vállalkozás – köszönhetően franchise partnereinek – lenyűgöző fejődésen ment keresztül: a hálózat több mint 80 franchise rendszerben működő koktélbárt számlál, éves forgalma pedig meghaladja a 3 millió eurót. Magyarországon 2012 nyarától van jelen a márka, országos mester partnere révén.
A LemonBar nem más, mint egy két keréken guruló hatalmas ”citrom”, amely egyben egy feltűnő, 4,5 négyzetméterre ”zsugorított” mobil koktélbár, ami nagyon kicsi helyet foglal, mégis hatalmas igényeket képes, gyorsan és professzionális módon kielégíteni. A mobil egység időjárásálló üvegszálas anyagból és acélból készül, ezért alkalmas mind a nyári meleg, mind pedig a téli hideg napokon való funkcionálásra. Egy szabványosított utánfutó segítségével egy hasonlóan sárga megjelenésében hozzáillő autóval egyszerűen mozgatható egyik helyről a másikra és percek alatt kész a működésre.
A Lemonbar felállítása bármilyen forgalmasabb helyszínen, kb. 10 perc alatt lehetséges, legyen az beltéri vagy kültéri: a frissen facsart és összeállított italokat felszolgálhatják a szabadban strandon, gyalogos csomópontokon, koncerteken, stb. – vagy repülőtereken, uszodákban, vasút-, autóbusz állomásokon, bevásárlóközpontokban... Így van ez Magyarországon is, ahol „a Lemonbárok szinte minden nagyobb rendezvényen, zenei fesztiválon megtalálhatóak, de mivel a cég szentendrei székhelyű, ezért előnyben részesítjük a pest megyei megjelenési lehetőségeket” – tudtuk meg Gerő Beától, a Lemonbar magyarországi mester jogának társtulajdonosától.
![]() | Megalakulása után nem sokkal, a Lemonbar koncepció egy sikeres franchise modellé nőtte ki magát, ami Olaszország mellett további öt európai országban (Magyarország, Németország, Ausztria, Finnország, Szlovénia) és másik 3 kontinens 1-1 országában (Dubai, Florida, Ausztrália) működik. |
Magyarországon a hálózat másfél éve van jelen, ami alatt a márka hazai közönséggel való megismertetése és a legtöbb nagy forgalmú helyszín megtalálása volt a cél. Hazánkban a mester partner folyamatosan, az egész ország területén keres egyéni franchise partnereket. „Hosszú távú együttműködésekben gondolkodunk, ezért olyan szerződéseket szeretnénk kötni, hogy az mindenki számára sikereket hozzon. Azt valljuk, hogy sikeres üzlet csak úgy működhet, ha mindkét fél elégedett, ezért mindenkivel egyénileg állapodunk meg” – mondta el egy interjúban Gerő Bea.
A magyarországi mester partner hozzátette - „Szeretnénk minél több egységet üzemeltetni, keressük az állandó helyeket, bár biztosan megtartjuk azokat a fesztiválokat, rendezvényeket, ahol eddig is nagy sikerrel vettünk részt, hiszen ott már várnak, számítanak ránk. Végső célunk a teljes országos hálózat kialakítása franchise partnerekkel, valamint saját üzemeltetésű bárokkal.”
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.