Bejött a franchise stratégia
A Burger King Worldwide Incorporationt 2010-ben vásárolta meg a brazil 3G Capital csoport. Az új tulajdonos javuló pénzügyi eredményeket hozott magával, a vállalati éttermek franchise-ba adásának és ezzel együtt az üzemeltetési költségek csökkentésének köszönhetően. A növekvő bevételeket úgy tűnik elsősorban nem az értékesítés élénkítésével, hanem a gyarapodó franchise díjakkal kívánja biztosítani a vállalat. Jelenleg a Burger King éttermek közel 99 százalékát franchise partnerek üzemeltetik – az elmúlt három évben 519 éttermet adtak át franchise partnereknek. Ez milyen eredménnyel járt? A vállalat nyeresége a tízszeresére dagadt.
A Burger King nyeresége az idei harmadik negyedévben 68,2 millió dollárra emelkedett, az egy évvel korábbi 6,6 millió dollárról. A forgalom ugyanakkor 39,6 százalékkal csökkent, 275,1 millió dollár volt 2013-ban, míg 2012-ben még 455,7 millió dollárt tett ki. Igaz, ez csak egyszeri tételek, illetve a nemzetközi devizaárfolyamok ingadozása miatt történt, ha ezektől a hatásoktól mentes mutatót vizsgálunk, akkor a bevétel is növekedett, 8,1 százalékkal.
Október végén 19 spanyolországi éttermet adtak át franchise partnernek és ez jelentette a Burger King globális franchise kezdeményezés, a ”refranchising” stratégia végét. Kérdés, vajon mennyire bizonyul hosszútávon is fenntarthatónak a rendszer.
Az 1954-ben alapított gyorsétterem hálózat több mint 13000 éttermet üzemeltet világszerte összesen 91 országban.
A 30 magyarországi Burger King éttermek kizárólagos üzemeltetője a Fusion Befektetési Zrt.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.