Irány Európa
Andrija Colak, Surf’n’Fries
Értékesítési hálózatának bővüléséből ítélve mondhatjuk, hogy sikeres évet zár maga mögött a Surf’n’Fries. A horvátországi székhelyű gyorsétterem lánc először vegyesvállalatot hozott létre Törökországban és nyitott egyedi bárokat Isztambulban. Ezt követően indultak el a franchise egységek Bécsben, a közelmúltban aláírták romániai keretszerződésüket, nemrég pedig a hálózat bejelentette, hogy a magyarországi mester partner megtalálásával hazánkban is megjelenik a "street food" hálózat – első körben öt egységet nyitnak Budapesten. Úgy tűnik tehát, hogy lassan, de biztosan hódító útjára indul ez a gyorséttermi koncepció Európában.
Andrija Colak, a Surf’n’Fries társalapítója beszélt a további tervekről az európai (többek közt magyarországi) terjeszkedéssel kapcsolatban, valamint a hamarosan megvalósuló ötletekről, fejlesztésekről.
Az idei évnek lassan vége és már el is nyerték a ”sült krumplik királya” címet. Hogyan értékeli a 2013-mas évet idáig és mit tartogat még a Surf’n’Fries számára?
2013 rendkívül mozgalmas és kihívásokkal teli volt számunkra. Tettünk egy nagy lépést előre a török piacon, ahol már három egységgel jelen vagyunk, elsősorban mobil értékesítési pontokkal bővítettük hálózatunkat az Adriánál, valamint – szintén mobilegységek kialakításával Bécsben – beléptünk az osztrák piacra is. Jelenleg a romániai és magyarországi piacra lépést készítjük elő. Ugyanakkor mindez nem volt egyszerű feladat. A nehéz gazdasági környezet Horvátországban érintette a gyorséttermi szektort is, amely leginkább a jelentős forgalomcsökkenésben tükröződik. Emellett a közelmúltban történt törökországi zavargások tovább bonyolították a működést és hálózatbővítést az országban. De tudjuk kezelni ezeket a kihívásokat és képesek vagyunk előrelépni.
Mondhatjuk, hogy 2013 forradalmi volt a Surf’n’Fries számára az új krumplisütési technológiák kifejlesztésének köszönhetően. Milyen technológiáról van szó pontosan?
Ez a Surf’n’Fries – Airfryer sütőberendezés, amit közel egy éven keresztül fejlesztettünk egy svéd céggel közösen. Bízunk benne, hogy ez a technológia lehet a fordulópont, ha nem a forradalom a gyorséttermi szektorban: az eszköz segítségével úgy tudunk igazi hagyományos vagy akár egyedi hasábburgonyát készíteni, hogy ehhez egy csepp olajat sem használunk fel!! Az a tény pedig, hogy a világon egyik gyorséttermi lánc sem rendelkezik a technológiával, hatalmas versenyelőnyt is jelent, különösen az amerikai és nyugati piacokon. Ráadásul – az olajvásárlás mellőzésének köszönhetően – a technológia jelentősen csökkenti a működési költségeket is, illetve csökkenti a kezdeti beruházás mértékét, ugyanis a készülékhez nem kell szellőző berendezést kialakítani.
Az eddigi tapasztalattal a háta mögött mit gondol, mi jelentheti, mi biztosíthatja a sikeres nemzetközi terjeszkedést a Surf’n’Fries számára?
A Surf’n’Fries segít, hogy a franchise partnerek számára legyen egy világos koncepció és jövőkép ahhoz, hogy a legjobb chipseket és sült krumplikat értékesítsék szerte a világon. Emellett az eredetiség szempontjából fontos az erős márka, speciális csomagolásaink és a termékek, alapanyagok kiváló minősége. A nemzetközi kereslet pedig adott, hiszen a burgonyát és a sült krumplit a szó szoros értelmében az egész világon alapvető ételként fogyasztják – nemzetiségtől, kortól vagy nemtől függetlenül.
A Surf’n’Fries koncepció tehát folyamatosan fejlődik – a sütési, csomagolási, egyéb technológiáktól kezdve a franchise rendszerig. Hol számíthatunk változásra a következő év(ek)ben?
Van egy új, teljesen őrült ötlet, és ez a sült krumpli házhozszállítás - drónok segítségével! Bár még igen korai fejlődési szakaszban jár, nagyon érdekes gondolat, hogy egy miniatűr pilóta nélküli helikopter szállítja a rendelést közvetlenül az ügyfelek ajtajához.
Ezen kívül dolgozunk egy olyan koncepción elsősorban az osztrák, német és magyar piacokra, ami a Surf’n’Fries mobil értékesítési pontok egy nagyobb méretű formáját jelenti, és pótkocsiként lehet mozgatni egyik helyről a másikra.
Ami pedig a franchise hálózat bővítését illeti, azt kell mondanom, hogy rengeteg időt kell szentelni ennek. Nemrég mester franchise szerződés kötöttünk Romániában és Magyarországon, ezekben az országokban jövőre indul meg a hálózatfejlesztés, valamint elkezdtük kidolgozni az ukrajnai próbaegység elindítását is. Hosszútávon a célunk, hogy minden európai piacon jelen legyünk, de folynak tárgyalások amerikai és közel-keleti érdeklődőkkel is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.