Nehéz időkben a franchise ikon

A gyorséttermi óriás 2013 harmadik negyedéves árbevétele 7,32 milliárd dollár lett, ami ugyan 2 százalékos növekedés előző év ugyanezen időszakához képest, viszont valamelyest elmarad a várakozásoktól. Az egy részvényre jutó eredménye (EPS) ugyanakkor (1 penny-vel felülmúlva a várt 1,51 dolláros árfolyamot) végül 1,52 dollár lett, ami 6 százalékos növekedést jelent tavalyhoz viszonyítva. A McDonald’s hazájában, az Egyesült Államokban 0,7 százalékkal tudta növelni bevételeit 2012 azonos időszakához képest képest, ám a nemzetközi piacokon jóval gyengébb eredmények születtek. Franciaországban például – a McDonald’s elsőszámú európai piacán – ugyan idén először jelentettek árbevétel-növekedést, de összességében így is 0,8 százalékkal csökkent az európai értékesítés az előző hónaphoz képest.
A felemás eredményeket Don Thompson, a McDonald’s ügyvezető igazgatója a kihívást jelentő nemzetközi környezetnek tulajdonította egy közleményben. Különösen gyenge volt az értékesítés az ázsiai, közel-keleti és afrikai régióban, ahol 1,4 százalékos visszaesést tapasztaltak a negyedévben. A vállalat működési eredménye 12 százalékkal csökkent ezeken a piacokon, ami a cég megítélése szerint a változó makrokörnyezet hatása, legfőképp Kínában, Japánban és Ausztráliában. „A harmadik negyedéves eredmények a McDonald’s azon képességét tükrözik, hogy a jelenlegi gazdasági környezet széles körű kihívásai közepette is képes növekedni” – mondta el Don Thompson összegzésül.
A legfrissebb beszámolóban a McDonald’s vezetőség megerősítette korábbi előrejelzéseit 2013 negyedik negyedévére vonatkozóan, mégpedig azt, hogy „a mostani negyedéves adatokkal nagyjából megegyező globális értékesítési eredményre számítanak.” Az üzleti beszámoló múlt heti publikálása után a McDonalds’s részvények 1,6 százalékot estek, de éves szinten még így is 5,6 százalék pluszban van a vállalat.
Mindeközben a Burger King a csökkenő bevételek mellett is 32,7 százalékos profitnövekedést ért el a negyedévben (81,1 millió dollárral), tőzsdei árfolyama pedig 13 százalékot emelkedett tavalyhoz képest. A másik fő versenytárs, a KFC, Pizza Hut, Taco Bell és Wing Street márkákat tulajdonló Yum! Brands árbevétele 4 százalékkal, 3,02 milliárd dollárra esett vissza a júliustól szeptemberig tartó időszakban.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.