Nehéz időkben a franchise ikon
A gyorséttermi óriás 2013 harmadik negyedéves árbevétele 7,32 milliárd dollár lett, ami ugyan 2 százalékos növekedés előző év ugyanezen időszakához képest, viszont valamelyest elmarad a várakozásoktól. Az egy részvényre jutó eredménye (EPS) ugyanakkor (1 penny-vel felülmúlva a várt 1,51 dolláros árfolyamot) végül 1,52 dollár lett, ami 6 százalékos növekedést jelent tavalyhoz viszonyítva. A McDonald’s hazájában, az Egyesült Államokban 0,7 százalékkal tudta növelni bevételeit 2012 azonos időszakához képest képest, ám a nemzetközi piacokon jóval gyengébb eredmények születtek. Franciaországban például – a McDonald’s elsőszámú európai piacán – ugyan idén először jelentettek árbevétel-növekedést, de összességében így is 0,8 százalékkal csökkent az európai értékesítés az előző hónaphoz képest.
A felemás eredményeket Don Thompson, a McDonald’s ügyvezető igazgatója a kihívást jelentő nemzetközi környezetnek tulajdonította egy közleményben. Különösen gyenge volt az értékesítés az ázsiai, közel-keleti és afrikai régióban, ahol 1,4 százalékos visszaesést tapasztaltak a negyedévben. A vállalat működési eredménye 12 százalékkal csökkent ezeken a piacokon, ami a cég megítélése szerint a változó makrokörnyezet hatása, legfőképp Kínában, Japánban és Ausztráliában. „A harmadik negyedéves eredmények a McDonald’s azon képességét tükrözik, hogy a jelenlegi gazdasági környezet széles körű kihívásai közepette is képes növekedni” – mondta el Don Thompson összegzésül.
A legfrissebb beszámolóban a McDonald’s vezetőség megerősítette korábbi előrejelzéseit 2013 negyedik negyedévére vonatkozóan, mégpedig azt, hogy „a mostani negyedéves adatokkal nagyjából megegyező globális értékesítési eredményre számítanak.” Az üzleti beszámoló múlt heti publikálása után a McDonalds’s részvények 1,6 százalékot estek, de éves szinten még így is 5,6 százalék pluszban van a vállalat.
Mindeközben a Burger King a csökkenő bevételek mellett is 32,7 százalékos profitnövekedést ért el a negyedévben (81,1 millió dollárral), tőzsdei árfolyama pedig 13 százalékot emelkedett tavalyhoz képest. A másik fő versenytárs, a KFC, Pizza Hut, Taco Bell és Wing Street márkákat tulajdonló Yum! Brands árbevétele 4 százalékkal, 3,02 milliárd dollárra esett vissza a júliustól szeptemberig tartó időszakban.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A gyors éttermek már nyugaton se olcsók
/2025.08.18.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
legolvasottabb
Mennyibe kerül egy McDonald’s?
/2022.02.02.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az EXTRA SERVICES nemzetközi franchise hálózat 2006 óta nyújtja szolgáltatásait Európa-szerte, és ma már 163 franchise egységgel és több mint 6400 partnerrel büszkélkedhet 15 EU-tagállamban.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Miért működik a DODO franchise-ban, és miben tér el a többi futár cégtől?
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.