Nehéz időkben a franchise ikon
A gyorséttermi óriás 2013 harmadik negyedéves árbevétele 7,32 milliárd dollár lett, ami ugyan 2 százalékos növekedés előző év ugyanezen időszakához képest, viszont valamelyest elmarad a várakozásoktól. Az egy részvényre jutó eredménye (EPS) ugyanakkor (1 penny-vel felülmúlva a várt 1,51 dolláros árfolyamot) végül 1,52 dollár lett, ami 6 százalékos növekedést jelent tavalyhoz viszonyítva. A McDonald’s hazájában, az Egyesült Államokban 0,7 százalékkal tudta növelni bevételeit 2012 azonos időszakához képest képest, ám a nemzetközi piacokon jóval gyengébb eredmények születtek. Franciaországban például – a McDonald’s elsőszámú európai piacán – ugyan idén először jelentettek árbevétel-növekedést, de összességében így is 0,8 százalékkal csökkent az európai értékesítés az előző hónaphoz képest.
A felemás eredményeket Don Thompson, a McDonald’s ügyvezető igazgatója a kihívást jelentő nemzetközi környezetnek tulajdonította egy közleményben. Különösen gyenge volt az értékesítés az ázsiai, közel-keleti és afrikai régióban, ahol 1,4 százalékos visszaesést tapasztaltak a negyedévben. A vállalat működési eredménye 12 százalékkal csökkent ezeken a piacokon, ami a cég megítélése szerint a változó makrokörnyezet hatása, legfőképp Kínában, Japánban és Ausztráliában. „A harmadik negyedéves eredmények a McDonald’s azon képességét tükrözik, hogy a jelenlegi gazdasági környezet széles körű kihívásai közepette is képes növekedni” – mondta el Don Thompson összegzésül.
A legfrissebb beszámolóban a McDonald’s vezetőség megerősítette korábbi előrejelzéseit 2013 negyedik negyedévére vonatkozóan, mégpedig azt, hogy „a mostani negyedéves adatokkal nagyjából megegyező globális értékesítési eredményre számítanak.” Az üzleti beszámoló múlt heti publikálása után a McDonalds’s részvények 1,6 százalékot estek, de éves szinten még így is 5,6 százalék pluszban van a vállalat.
Mindeközben a Burger King a csökkenő bevételek mellett is 32,7 százalékos profitnövekedést ért el a negyedévben (81,1 millió dollárral), tőzsdei árfolyama pedig 13 százalékot emelkedett tavalyhoz képest. A másik fő versenytárs, a KFC, Pizza Hut, Taco Bell és Wing Street márkákat tulajdonló Yum! Brands árbevétele 4 százalékkal, 3,02 milliárd dollárra esett vissza a júliustól szeptemberig tartó időszakban.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.