Megállíthatatlan Inditex
Az Inditex Csoport elnöke, Pablo Isla mutatta be a 2012-es pénzügyi év eredményeit a csoport éves találkozóján Spanyolországban. Az olyan márkákat tulajdonló csoport, mint a Zara, a Bershka, a Pull&Bear vagy a Stradivarius, terjeszkedése továbbra is szédületes tempóban zajlik, tavaly évvégére összesen 86 piacon hatezerre növelte üzletei számát, miközben az online expanzió is jól halad, már 23 piacon van jelen web-áruházzal.
A spanyol Inditex csoport értékesítései 16 százalékkal, nyeresége pedig 22 százalékkal nőtt tavaly, megközelítve a 16 milliárd, valamint a 2,5 milliárd eurót. A csoport csak az elmúlt évben több mint tízezer új munkahelyet hozott létre szerte a világban, amivel munkaerő állománya 120,314-re nőtt 2012 végére. Pablo Isla elnök a múlt hetén megtartott éves találkozón elmondta: 2012-ben 64 különböző piacon 482 saját valamint franchise partnerek által működtetett új üzletet nyitott a cégcsoport, köztük az első egységekkel 5 új piacon: Örményország, Bosznia-Hercegovina, Ecuador, Grúzia és Macedónia. 2012 végére a világ legnagyobb ruházati kiskereskedőjeként a hálózatnak összesen 6009 üzlete volt 5 kontinens 86 piacán.
Minden Inditex koncepció folytatta a nemzetközi növekedést. Új márkaként a csoporthoz tartozó Pull&Bear nyitotta meg kapuit Ausztriában, Kolumbiában és Thaiföldön, a Massimo Dutti Magyarországon, valamint betört az amerikai, kanadai és tajvani piacokra is; Mexikóban megnyílt az első öt Stradivarius üzlet, a Zara Home Brazíliában debütált, illetve két Uterqüe nyitott Kínában.
Ami az európai expanziót illeti, a hálózat messze a legtöbb üzletet – hetvenötöt – Oroszországban nyitott meg, ami mellett a lengyel és román piac nyújtotta a legnagyobb lehetőséget a növekedéshez, előbbi piacon 38, utóbbin pedig 16 új üzlet nyílt tavaly.
A hálózat térnyerése az interneten is jelentős volt, többek közt szeptemberben elindították a Zara online áruházát Kínában, valamint a Massimo Dutti és a Zara Home webáruházait az Egyesült Államokban. Kanadában már 2013 márciusában nyitott meg a Zara webáruház és továbbiak is tervben vannak még erre az évre, például a Zara Online még idén ősszel megérkezhet Oroszországba.
Az idén a spanyol óriás további növekedése várható. Annak ellenére, hogy év elején borús volt a hangulat a főként nyugat-európai piacokon tapasztalt lassulás és az elhúzódó, szokatlanul hideg tél miatt, az Inditex értékesítései az idei első negyedévben 5 százalékkal, májusban pedig 8 százalékkal nőttek tavalyhoz képest.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az elegáns, személyre szabott férfi öltönyöket készítő Brutale, meglovagolja az egyedi készítésű ruhák reneszánszát és egész régiónkban terjeszkedésbe kezd.
A Uniqlo japán divatmárka egyre inkább a világ meghódítására tör saját és franchise üzletekkel bővítve kiskereskedelmi hálózatát. Idén az európai piacokon a fókusz.
A Levi Strauss & Co. tovább bővítené hálózatát, 2018-ban 100 új üzlet nyitását tervezi.
Az amerikai Forever 21 franchise partnere hazánkban és további 8 országban fejlesztheti a divatmárka hálózatát. Az első üzlet ősszel nyílik Romániában.
A divatmárka a saját tulajdonú márkaboltok számának csökkentése mellett a franchise üzletekre fog összpontosítani a jövőben.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
népszerű a fórumban
Ír Használtruha – már Kecskeméten is
Üdv. Szeretnék én is boltot nyitni. Kaphatok bővebb információt a termékről? hunfenster@gmail.com
A kritikus első egység
Szintén induló vállalkozásokat támogat egy másik, - a Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)által kiírt - pályázata is, aminek keretében a hazai K+F és innováció...
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Köszönöm
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsen - a franchise átadók által gyakran használt - havi franchise díj/royalty díj,...
Playersroom nyitás Szlovákiában
semmit nem is kell befizetni?