Sikertelen McDonald’s kísérlet
A várakozásokkal ellentétben, a McDonald’s új vezetője nem tudott jelentős javulást hozni az eredményekben. Kiderült, hogy a saláták és az egészséges ételek mindössze a forgalom 2-3 százalékát teszik ki - összehasonlításképp, a párszázas menük 14-15 százalékot.
- Nem hiszem, hogy a saláták lehetnének a növekedés fő motorjai a közeljövőben - mondta el Don Thompson a McDonald’s Corporation elnöke. Thompsont 2012 júliusában nevezték ki – a gyorsétterem hálózat egyik legendáját, Jim Skinnert követte, aki 41 évet töltött a vállalatnál, ebből nyolcat vezérigazgatóként. Piaci elemzők ekkor azt prognosztizálták, hogy nem várhatóak különösebb változások a vállalat stratégiáját illetően, de Thompson hamar rácáfolt a várakozásokra, már uralkodása kezdetén jelentős átalakítások kezdődtek meg a menüben.
- A fogyasztói szokások változásaira új termékkategóriák bevezetésével kívánunk reagálni, vendégeink igényeinek figyelembevételével” – mondta el Thompson nem sokkal kinevezése után.
Az új vezérigazgató célul tűzte ki, hogy megtörje azokat a sztereotípiákat, amelyek a gyorséttermeket a magas kalóriatartalmú és egészségtelen ételekkel azonosítják, valamint azokat a vádakat, amelyek szerint pont az olyan éttermek, mint a McDonald’s felelősek az amerikai gyerekek elhízásáért és az ebből eredő egészségügyi problémákért. Így, összhangban az utasításokkal az „aranyboltíves” éttermekben elkezdtek megjelenni és nagyobb hangsúlyt kaptak a baromfitermékek és a különböző saláták.
Ma már tudjuk, hogy ez a stratégia nem hozta el a remélt eredményeket. Ugyan a McDonald’s ezek után sem fogja feladni a zöldségeket, de inkább csak, mint a népszerű szendvicsek és wrap-ok összetevőiként fogják felhasználni és a termékek számát is csökkenteni fogja a hálózat menüiben. A Bloomberg.com szerint ez a folyamat egyébként már több éve zajlik, 2007 óta a McDonald’s több mint 60 ételről mondott le, amiknek száma így már 145-nél jár.
Ez nem az egyetlen elem, amivel a menedzsmentnek meg kell birkóznia. Az utóbbi években egyre nagyobb aggodalomra ad okot a McDonald’s ablakoknál történő kiszolgálási idő. Míg 2007-ben egy vásárló esetén az átlagos kiszolgálási idő 167 másodperc volt, addig ez most 189 másodpercre nőtt. Erre a problémára talán a két sávos McDrive jelentheti a megoldást, ezt az ötletet már tesztelik is egyes éttermekben.
Az is lehetséges, hogy a növekvő versennyel való lépéstartás érdekében a McDonald’s végül bevezeti a házhoz szállítást, ami elől eddig mindig elzárkózott a hálózat, a jelentős logisztikai nehézségekre hivatkozva. A rivális Burger King például már működtet ilyen szolgáltatásokat egyes amerikai városokban (pl. Washington), de a McDonald’s is tesztel hasonló lehetőségeket Dél-Amerikában.
A franchise óriás számára most egy viharos, tesztekkel és újmegoldások utáni kutatással teli időszak következik. Kétséges azonban, hogy hogyan hat majd ez a magyar éttermekre kínálatára és a hazai piacon bevezetett újítások és helyi szendvicsek mennyire bizonyulnak maradandónak. Az adatok egyelőre azt mutatják, hogy a vásárlók elsősorban a McDonald’s hagyományos ételeit kedvelik és még a legínyencebb kulináris forradalom sem tudja elhozni a BigMac trónfosztását.
(Gum)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A gyors éttermek már nyugaton se olcsók
/2025.08.18.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
legolvasottabb
Mennyibe kerül egy McDonald’s?
/2022.02.02.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az EXTRA SERVICES nemzetközi franchise hálózat 2006 óta nyújtja szolgáltatásait Európa-szerte, és ma már 163 franchise egységgel és több mint 6400 partnerrel büszkélkedhet 15 EU-tagállamban.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Miért működik a DODO franchise-ban, és miben tér el a többi futár cégtől?
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.