Franchise márkák a legjobbak között
2013-ban már nyolcadik alkalommal publikálták a Millward Brown piackutató cég által készített BrandZ™ Top 100 – a világ legértékesebb márkáit rangsoroló kutatást. Ez az egyetlen olyan márkarangsor, amely a pénzügyi eredményeken kívül a fogyasztói véleményeket is figyelembe veszi. A százas lista helyezettjei között több franchise márka is található, például mindjárt a negyedik helyen a McDonald’s. A franchise ikon 90256 millió dolláros márkaértékével magasan kiemelkedik a franchise márkák közül, a második, a spanyol Inditex Csoporthoz tartozó Zara értékét 20167 millió dollárban, a harmadik (az összesítésben csak 44.) Starbucks-ét pedig 17992 millió dollárban állapították meg.
A százas listára olyan franchise márkák kerültek még fel, mint a McDonald’s-ot az éttermek számában 2011-ben már megelőző Subway (51.), de a listán van a másik gyorsétterem-óriás, a KFC is (91.). Az európai franchise hálózatokat a spanyol Zara mellett két svéd márka, a H&M és az IKEA képviselik. A listából egyértelműen kiderül, hogy a legértékesebb franchise márkák a gyorsétterem-, valamint a divatszektorból kerülnek ki.
A tavalyi eredményekkel összehasonlítva látható, hogy a franchise márkák sikeresen tudták növelni összesített márkaértéküket is, ami nagyban köszönhető a Zara-nak, amely egy év alatt 60 százalékos növekedést felmutatva jutott fel az idei globális lista 35. helyére. Első számú versenytársa, a H&M ezzel szemben 11 helyett csúszott vissza a rangsorban.
A márkaértéket mérő kutatások sokat segítenek a márkára fordított befektetések és a vállalat sikerességét mérő pénzügyi mutatók közötti kapcsolat pontos feltérképezéséhez. A hálózatok az elmúlt években egyre nagyobb figyelmet fordítanak a márkaépítésre, aminek következtében a világ TOP100 márkájának összesített értéke 77 százalékkal nőtt 2006 óta. A vezető márkák összesített értéke jelenleg 2,6 trillió dollár.
- „A 2013-mas lista egyértelműen mutatja, hogy a márkára fordított befektetések megtérülnek. Az erős márkák piacrésze nő, árprémiumot tudnak érvényesíteni és nagyobb megtérülést biztosítanak a részvénytulajdonosoknak” – kommentálta az eredményeket David Roth, a WPP ügyvezető igazgatója.
A 100 legértékesebb globális márkát tartalmazó teljes lista megtekinthető ide kattintva.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...