Franchise márkák a legjobbak között
2013-ban már nyolcadik alkalommal publikálták a Millward Brown piackutató cég által készített BrandZ™ Top 100 – a világ legértékesebb márkáit rangsoroló kutatást. Ez az egyetlen olyan márkarangsor, amely a pénzügyi eredményeken kívül a fogyasztói véleményeket is figyelembe veszi. A százas lista helyezettjei között több franchise márka is található, például mindjárt a negyedik helyen a McDonald’s. A franchise ikon 90256 millió dolláros márkaértékével magasan kiemelkedik a franchise márkák közül, a második, a spanyol Inditex Csoporthoz tartozó Zara értékét 20167 millió dollárban, a harmadik (az összesítésben csak 44.) Starbucks-ét pedig 17992 millió dollárban állapították meg.
A százas listára olyan franchise márkák kerültek még fel, mint a McDonald’s-ot az éttermek számában 2011-ben már megelőző Subway (51.), de a listán van a másik gyorsétterem-óriás, a KFC is (91.). Az európai franchise hálózatokat a spanyol Zara mellett két svéd márka, a H&M és az IKEA képviselik. A listából egyértelműen kiderül, hogy a legértékesebb franchise márkák a gyorsétterem-, valamint a divatszektorból kerülnek ki.
A tavalyi eredményekkel összehasonlítva látható, hogy a franchise márkák sikeresen tudták növelni összesített márkaértéküket is, ami nagyban köszönhető a Zara-nak, amely egy év alatt 60 százalékos növekedést felmutatva jutott fel az idei globális lista 35. helyére. Első számú versenytársa, a H&M ezzel szemben 11 helyett csúszott vissza a rangsorban.
A márkaértéket mérő kutatások sokat segítenek a márkára fordított befektetések és a vállalat sikerességét mérő pénzügyi mutatók közötti kapcsolat pontos feltérképezéséhez. A hálózatok az elmúlt években egyre nagyobb figyelmet fordítanak a márkaépítésre, aminek következtében a világ TOP100 márkájának összesített értéke 77 százalékkal nőtt 2006 óta. A vezető márkák összesített értéke jelenleg 2,6 trillió dollár.
- „A 2013-mas lista egyértelműen mutatja, hogy a márkára fordított befektetések megtérülnek. Az erős márkák piacrésze nő, árprémiumot tudnak érvényesíteni és nagyobb megtérülést biztosítanak a részvénytulajdonosoknak” – kommentálta az eredményeket David Roth, a WPP ügyvezető igazgatója.
A 100 legértékesebb globális márkát tartalmazó teljes lista megtekinthető ide kattintva.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Új, világszerte ismert amerikai márkák jelenhetnek meg Magyarországon
/2025.09.03.
Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.
A Balloide-Photo héliummal töltött, rögzített ballonokat használ légifelvételek készítésére, ami legális és zajtalan alternatívát kínál a drónokkal szemben egész Európában.
A TikTok, több mint egymilliárd felhasználójával, mára sokkal több lett, mint egy szórakoztató alkalmazás. Fedezd fel, hogyan vált a platform valódi, fizikai üzletekből álló franchise hálózatok ugródeszkájává!
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
legolvasottabb
A franchise fogalma
/2019.04.13.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A KFC már több, mint 100 éves és több mint 70 éve működik franchise-ban mégis komoly változásokat jelentett be a hálózat.
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
Miért működik a DODO franchise-ban, és miben tér el a többi futár cégtől?
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...