Újabb kürtöskalács hálózat nyílik
A kürtöskalács amellett, hogy hazánkban egy mindenki által jól ismert, „kultúr-édessegé” vált, gyakorlatilag már az egész világot is meghódította. A kürtöskalács népszerűséget mutatja, hogy 2011-ben Törökországban indult el egy, a minden magyar szemében hungarikumnak számító édességre épülő hálózat, a Makara, amelynek mára már harminc tagja van, és múlt héten nyitotta meg legújabb üzletét Berlinben. Most egy újabb kürtöskalácsos hálózat jött létre, ezúttal Horvátországban.
A horvátországi Eko cég – a törökökhöz hasonlóan – szintén újra értelmezte a magyar hagyományt, és ahogy a Makara esetében, úgy itt is megjelentek a sós kalácsok is. Miután kidolgozták a termékeket és azok köré a teljes üzleti modellt, felfedezték, hogy a piaci viszonyok alkalmasak egy franchise rendszer kiépítéséhez, ami ráadásul nem is igényel kifejezetten nagy befektetést.
Miroslav Medurić, az Eko egyik tulajdonosa azt vallja, hogy a kürtöskalács gyártása és értékesítése alkalmas franchise rendszer kiépítéséhez. Azonban mivel általában a kürtöskalácsot közvetlenül a helyszínen készítik el, ezért az első franchise egység (a próba-outlet) élindításához, ki kellett dolgozni olyan gyártási és értékesítési módszert, ami lehetővé teszi a nagybani szállítást és forgalmazást. Ehhez pedig egy újfajta működési rendszerre, és olyan, előre gyártott, fagyasztott tésztára volt szükség, amit aztán minden helyszínen ugyanolyan minőségben lehet elkészíteni.
A következő lépés a potenciális franchise partnerek felkutatása volt, ezért egy több hónapos kampány keretében részt vettek helyi vásárokon, rendezvényeken, ahol a magyar különlegesség mellett, az aköré épülő üzleti koncepciójukat is népszerűsíteni tudták.
- „Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalunk a franchise koncepciónk iránt. Már több mint harminc partneri jelentkezés érkezett be hozzánk, és az első franchise üzlet hamarosan meg is nyílik az Adrián, de nem akarunk semmit sem elsietni. Jelenleg van egy bemutatótermünk, ahol az érdekeltek kipróbálhatják a termékeket és megtekinthetik üzleti koncepcióinkat" – nyilatkozta Medurić.
A gyakorlat azt mutatja, hogy a működéshez egy mindössze pár négyzetméteres helyiség elegendő – így a jelentkezők választhatnak, hogy csak egy kis fa bódét nyitnak, kizárólag értékesítéshez vagy egy kávézó-szerű létesítményt, ahol a vásárlók el is fogyaszthatják a megvásárolt kürtöskalácsot.
Az Eko termékpalettáján megtalálható a klasszikusnak mondható kürtöskalács fajták, csokoládé, kókusz, és mogyorós ízekben, de a horvát hálózat szintén átgondolta a lehetőségeket és a cég kínálatában megjelentek a sós (sajtos, olívás, töpörtyűs) fajták is.
A hálózat tulajdonosa elmondta, hogy a koncepció iránt vannak érdeklődök a horvát határokon túlról is. – Elsősorban Angliából és Franciaországból érkeztek megkeressek. Jelenleg azon gondolkodunk, hogy hogyan tudnánk kiterjeszteni koncepciónkat ilyen távoli helyszínekre, azonban a jelenlegi üzleti modellel értelmetlen lenne, a nagy távolságokból fakadó magas költségek miatt. Egy lehetőség, hogy csak a termékek gyártására vonatkozó licenceket értékesítünk, de tisztában vagyunk vele, hogy ebben az esetben viszont nagyon nehéz lenne megoldani az ellenőrzést - mondta el Medurić.
Ha Ön ismer olyan külföldi hálózatot, amely valamely magyar termék/eljárás köré épült fel, írja meg nekünk a fórumban vagy e-mailben szerkesztőségünknek.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.