„Pozitívum, hogy a látogatók között nem csak cseh, hanem német, osztrák, lengyel és szlovák érdeklődők is akadtak szép számmal.”
Kedd
2013.03.19.
Befejeződött a Franchise expó Brno-ban. Kiemelkedő magyar stand és közel 60 franchise koncepció.
 

A Brno-i kiállítás március 8-9. között került megrendezésre a Franchise Meeting Point (FMP) nemzetközi rendezvénysorozat második kiadásaként. Az idei franchise kiállítás és vásár a 2012-es sikeres premier folytatása volt. A kiállításon összesen közel hatvan franchise együttműködést kínáló vállalat vett részt. A Cseh márkák mellett főként közép-európai koncepciókkal lehetett találkozni a kiállítók között, de több német, spanyol, kanadai, amerikai és ausztrál franchise márka is bemutatásra került. A rendezvényen részt vevő 1500 érdeklődő több mint 100 előadást hallgathatott meg a két napos program során.

Egyetlen magyar kiállítóként részt vett az expón a Quad Light Media Hungary Kft. is. Az egyedi fejlesztésű reklámeszközökkel B2B – reklám és hirdetési szolgáltatásokat kínáló vállalkozás olyan mester franchise partnert keres, aki sikeresen tudná képviselni a külföldi terjeszkedésben.

„Sikeres és jól szervezett kiállításon vehettünk részt a Cseh Köztársaságban, mind a két nap színvonalasan zajlott. Rengeteg látogatónak bemutathattuk koncepciónkat és a végén több mint 25 komoly érdeklődővel indultak el érdemi tárgyalások. Velük március végén, Budapesten folytatjuk a részletek megbeszélését. Pozitívum, hogy a látogatók között nem csak cseh, hanem német, osztrák, lengyel és szlovák érdeklődők is akadtak szép számmal” – mondta el szerkesztőségünknek Selmeczi Tibor, a Quad Light ügyvezetője. – „A mi részünkről fontos volt, hogy nagyon felkészültek voltunk, ezért ki tudtunk emelkedni a többi kiállító közül.”

Az üzleti koncepciók bemutatása mellett a látogatók különböző franchise szakértők előadásait is meghallgathatták. Köztük volt a PROFIT system nemzetközi franchise tanácsadó cég is, amelynek képviselői ismertették a Cseh Köztársaság és Szlovákia franchise piacát bemutató éves Jelentést. A franchise tanácsadók elmondták, hogy a Cseh Köztársaságban továbbra is tart a franchise fellendülése, és 2000 óta – amikor mindössze 50 hálózat tevékenykedett az országban – a franchise rendszerek száma minden öt évben a kétszeresére duzzadt. Így 2005-re már 100, 2010-re pedig 200 franchise márka volt jelen a piacon. Az elemzés rámutatott arra is, hogy a hálózatok számára a szlovákiai piac is remek helyszín lehet a terjeszkedéshez.

Nagy a pörgés mostanában a Cseh Köztársaságban, ugyanis a Franchise Meeting Point előtt rendeztek franchise kiállítást Prágában is. A február végi, szintén két napos rendezvényt összesen 27 kiállítóval és első alkalommal tartották meg a cseh fővárosban. A tervek szerint szintén egy minden évben megrendezésre kerülő sorozat indult el.


népszerű a fórumban