Elindult a szerb franchising oldal
Déli szomszédunk franchise piaca még viszonylag gyerekcipőben jár, azonban rendkívül gyors fejlődést mutatott az elmúlt években. Az üzleti élet központja Belgrád, ahol a valamivel több, mint hétmilliós szerb lakosságból 1,3 millió ember lakik. A szerb franchise piacon jelenleg 20 ezer ember tevékenykedik nemzetközi vagy szerb hálózatnál. Az ország piacán a külföldi hálózatok száma meghaladja a szerbekét, azonban az elmúlt évek azt bizonyították, hogy jól felépített, minőségi koncepciók születtek– kiváltképp a szolgáltatási szektorban.
Szerbiában három fázisra lehet bontani a franchise hálózatok térhódítását. Az egykori Jugoszláviában igen hamar, már a hetvenes évek közepén megjelentek az első – többségben amerikai - franchise rendszerek. Az Avis, a Hertz, az Intercontinental, vagy éppen a McDonald’s is ekkor kezdte működését a szerb piacon.
Második szakaszként azt az időszakot lehet definiálni, amikor a helyi vállalatok a nyolcvanas évek végén meglátják a lehetőséget a franchise-ban, mint vállalkozási formában és megkezdik terjeszkedésüket – elsősorban belföldön. Olyan cégek készítették el saját franchise csomagjukat mint a Montenegro Express, Tiger, vagy a Yumco.
A legerősebb külföldi hálózatok azonban az elmúlt tíz évben hódították meg az országot. Elsősorban a divat szektorban történtek jelentős változások (Zara, Mango, Springfield, Oviesse stb.), de ugyanúgy az amerikai Office 1 Superstore is 2003-ban, a Fornetti pedig 2007-ben kezdte meg szerbiai térhódítását.
A franchise gyors fejlődése az országban arra engedi következtetni a szakértőket, hogy a közeljövőben megjelennek az első szerb hálózatok a nemzetközi piacon is, ami egy pár évvel ezelőtt még elképzelhetetlen lett volna.
(pcs)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A lengyel oktatási koncepció kedden, Április 25-én tartott előadást először a magyar piacon.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
Nehéz választani a sok befektetési lehetőségből ma, miközben egyre több ígéretes lehetőségről maradnak le az emberek.
Tovább erősíti a pozícióját az EU-s piacon a lengyel programozó iskola, ezúttal Csehországban és Szlovákiában nyitottak újabb egységeket.
Rendhagyó megoldással pótolja az oktatási szektor hiányosságait egy magyar vállalkozás.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Évről évre növekedést mutat a kiskedvenceket támogató piac, legyen szó ajándékokról, étkeztetésről vagy technológia innovációról, az állatartókra építve egyre több új biznisz jelenik meg.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
népszerű a fórumban
Információk elsőkézből, személyesen
Jó Napot!Időpontot nem találok a cikkben.Lehet tudni mikor lesz?
Helló Nagyvilág!
A videó klipek megtekinthetők a www.HelenDoron.com/world/hello link alatt, ahol a szülők és a gyermekek is szavazhatnak kedvenc videójukra.
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt!