A McDonald’s belevág a kávékereskedelembe?

A BurgerBusiness múlt heti kiadványa örömhírrel szolgálhat azoknak, akik szeretik a McDonald’s kávéját, azonban szívesebben fogyasztják el otthon. Ugyan az étteremlánc szóvivője nem erősítette meg a hírt, de valószínűsíthető, hogy a McCafé koncepció több éves sikere arra ösztönözte a franchise óriást, hogy több nemzetközi gyorsétterem-hálózat példáját követve (Starbucks, Dunkin’ Donuts) maga is elhelyezze saját márkájú őrölt,- és szemes kávéját a szupermarketek polcain.
2010-ben Don Thompson, a McDonald’s ügyvezető igazgatója arról adott tájékoztatást, hogy a kávék eladásából származó bevétel mindössze 2%-át adták a vállalat összbevételének 2004-ben, ami hat év alatt 6%-ra emelkedett. Biztosak lehetünk, hogy az elmúlt két évben tovább nőtt ez az arány, elsősorban a McCafé-k elterjedésének köszönhetően. Tavaly a McDonald’s kávéeladásból származó bevétele 2,1 milliárd dollár volt 34,2 milliárdos összbevételéből az Egyesült Államokban.
Több latin-amerikai és afrikai ország számára a kávétermesztés jelenti a legfőbb bevételi forrást. Nemzetközi szinten a kávé legfontosabb piacai New York és London városa. Éves szinten a magyar lakosság nagyságrendileg 22 000 tonna kávét fogyaszt, mely 3 milliárd csészényi feketének felel meg. Ezzel a sör és a szénsavas üdítők után, a harmadik helyet foglalja el a legtöbbet fogyasztott folyadékok között, megelőzve az ásványvizet és a gyümölcsleveket – derül ki a Tchibo idei felméréséből.
(pcs)

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.