Gyorsétteremláncok kalóriái
Az USA-ban mára már felismert problémává vált a lakosság tömeges elhízása és az ebből adódó egészségügyi problémák. A javaslat az energiatartalom kötelező feltüntetéséről – és ezáltal a fogyasztók tudatosabb étkezésre ösztönzéséről – néhány évvel ezelőtt vetődött fel. A nemrég elfogadott új törvény értelmében 2013-tól már minden – több mint 20 étteremmel rendelkező – hálózatnak meg kell jelenítenie a menün szereplő összes étel és ital kalóriatartalmát. Az új szabályozás hírére szerdán a McDonald’s bejelentette, hogy még a törvény hatályba lépése előtt megkezdi fogyasztói informálását.
A McDonald’s éttermeket nagyon sok kritika érte egészségtelen és hizlaló ételei miatt, és éppen emiatt mintha a gyorsétterem-óriás elmozdulni látszana egy egészségesebb menü, és egy azt képviselő arculat felé. Ennek része az is, hogy a franchise-ikon az Egyesült Államokban az új törvény hírére már most megfelel annak és nem csak a kötelező, de további érdekes információkkal is ellátja fogyasztóit, mind a 14 ezer éttermében. A törvény hatálybalépésének pontos dátumát még nem lehet tudni az elhúzódó adminisztráció miatt, de várhatóan az amerikai elnökválasztás előtt már nem lép életbe. Margo Wootna, a non- profit Center for Science in Public Interest szervezet Táplálkozás Politika osztályának igazgatója szerint az új szabályozás gyakorlatba-ültetése 2013 végére realizálódhat.
Az USA-ban vannak olyan államok is, amik még tovább mennek az elhízás elleni küzdelemben. Ilyen New York is, ahol a hatóságok betiltották a Coca-Cola termékek nagy kiszerelésben történő árusítását. A széles körben vitatott tilalom vonatkozik minden palackban és pohárban árult édesített italra és a határértéket 16 unciában határozza meg; ez körülbelül 475 ml-nek felel meg. Sok vita folyik arról, hogy mennyire hatékonyan tudja szabályozni ez az új törvény a magas cukortartalmú italok árusítását, mindenesetre a szabályozás nem csak a gyorséttermekben, de például mozikban, színházakban, vállalati kávézókban is életbe lép.
Hasonló szabályozás bevezetésére Magyarországon nem kell számítanunk. Jelenleg hazánkban 98 McDonald’s étterem és 37 McCafé működik és összesen kb. 79 millió vásárlót szolgálnak ki évente. Az éttermek felét franchise partnerek működtetik.
(tup)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.