A gyors éttermek már nyugaton se olcsók
A 20. század végén rengeteg gyorsétterem jelent meg, általában rosszabb minőségben, de jóval olcsóbb áron, mint a hagyományos helyek. Ez a modell azért volt kifejezetten erős, mert a válságok, gazdasági nehézségek során is kell enni, úgyhogy helyzettől függetlenül gyorsan nőttek ezek a hálózatok és szinte az egész világot meghódították.
Ugyanakkor az igény nem változott, a Taco Bell például közel 10%-os növekedéssel zárta a tavalyi évet, ezt jelentős mértékben a Luxe Box-nak köszönheti ami egy $5-10 közötti doboz (2-4000 ft), amivel bőven jól lehet lakni tacok, burritók vannak benne.
De mi változott?
Ami külső szemmel is jól látható az a bérleti díj, az ingatlanárak a világ nagy részén a hazaihoz hasonlóan növekedtek és ez nem csak a lakóknak, de az üzleteknek is egyre költségesebbé vált. De messze nem ez a legfontosabb tényező.
Ahogy azt korábban írtam az Egyesült Államokban az infláció az elmúlt 10 évben 31% volt, hazánkban 71,3%, de az élelmiszer infláció ennél jóval magasabb volt. Az Egyesült Államokban az utóbbi évtizedben 43,7%, míg Magyarországon 204% azaz nagyjából 3 szor annyiba kerülnek itthon az ételek. Tehát nálunk ez szinte mindent indokol, megmagyaráz, nyugaton ellenben nem.
Viszont nyugaton is jelentősen nőtt a bérköltsége ezeknek a cégeknek, hiszen a futár cégek is ugyanarra a dolgozói csoportra lőnek és szabadabb munkakört biztosítanak.
A legtöbb futár cég elvárja, hogy ne legyenek sokkal drágábbak a termék kiszállítva, mint helyben, ugyanakkor jelentős akár 20-30%-os díjakat számolnak fel, tehát a helynek ennyivel emelnie kell az árait, ha nem szeretne veszteséget az elviteles fogyasztáson. Egyébként többek között ezért találunk rengeteg kupont a kedvenc gyorséttermeink applikációiban, hiszen így tud ösztönözni a hálózat, hogy ott együnk.
A covid nem csak a futár cégeket hozta el, de az otthon főzést is, ami szintén jelentősen visszafogta az éttermi fogyasztást.
Az áremeléseknek emellett oka a vendégszám visszaesése. Ennek számtalan oka lehet, az éttermek már nem olyan gyorsak, és egyre kevésbé lehet már beugrani. A Burger Kingben az átlagos várakozási idő közel 6 perc, de a McDonald’s-ban is várhatóan több mint 5 percet várunk.
Ha ezek a hálózatok nem változnak akkor olyan új koncepciók fognak megjelenni, amik betöltik az általuk hagyott piaci rést, és a Taco Bell-hez hasonlóan az alsóbb rétegek számára fognak elérhető árú étkezést biztosítani. Ez egy teljesen új és izgalmas helyzetet teremtene, hiszen akkor ezeknek az óriásoknak vagy minőségben, vagy szolgáltatásban kell majd többet adniuk az olcsóbb versenytársaiknál.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Szeretnél belépni az ingatlanpiacra, de nincs elég tőkéd hozzá? Van rá egyszerűbb megoldás, ha saját vállalkozás indításában gondolkodsz.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.