A márka mára több mint 7200 étteremmel van jelen a világ több mint 30 piacán, és globális szintű, 14,5 milliárd dolláros árbevétellel büszkélkedhet. A siker egyik kulcsa, hogy az éttermek közel 95%-a franchise-partnerek tulajdonában van, ami bizonyítja a modell működőképességét és vonzerejét.
Európában 3 éve kezdte el újra a terjeszkedését, először az Egyesült Királyságban jelent meg, ahol már több mint 45 étterem várja vendégeket. Idén tavasszal pedig Romániában is megnyitott az első Wendy’s lokáció.
A Wendy's története
A Wendy’s története 1969-ben kezdődött, amikor Dave Thomas megnyitotta első éttermét az ohiói Columbusban. Thomas álma az volt, hogy a legjobb éttermet hozza létre a világon, ahol friss, minőségi alapanyagokból készült ételeket szolgálnak fel barátságos környezetben. Ez a vízió a mai napig a márka alapját képezi. A „Quality Is Our Recipe®” (A minőség a mi receptünk) nem csupán egy szlogen, hanem a vállalat működésének minden területét átható filozófia.
Miért érdemes csatlakozni a Wendy's hálózatához?
A Wendy’s nem csupán egy ismert nevet, hanem egy komplex, bevált üzleti rendszert kínál a csatlakozó partnereknek. A franchise-átvevők a kezdetektől fogva élvezhetik a központi támogatást, amely kiterjed a marketingre, a beszerzésre és az operatív működésre is. A vállalat komoly hangsúlyt fektet a franchise partnerek képzésére, és tapasztalt szakemberek segítik a zökkenőmentes indulást és a hosszú távú sikeres működést.
A márka erejét a folyamatos innováció is táplálja. A Wendy’s nemcsak a menüt frissíti rendszeresen olyan különlegességekkel, mint a népszerű Frosty desszertek különböző ízesítései vagy a Takis snackkel való együttműködés, hanem a technológiai fejlődésben is élen jár. A modern étteremkialakítások, mint a „Global Next Gen” modell, már a digitális kor elvárásaira lettek szabva. Kisebb alapterületen, akár 10%-kal alacsonyabb energiafelhasználással működnek, és olyan technológiai újításokat tartalmaznak, mint az önkiszolgáló kioszkok vagy a mesterséges intelligenciával támogatott digitális drive-thru menütáblák. Ezek a rugalmas és hatékony étteremformátumok (legyen szó akár csak drive-thru, akár bevásárlóközponti egységről) kiválóan adaptálhatók a különböző piaci igényekhez.
Wendy’s nemzetközi sikerének egyik legfontosabb eleme az a képesség, hogy a globális márkaerőt a helyi piacok egyedi igényeihez igazítja. A vállalat nem egy merev, mindenhol azonos modellt erőltet partnereire, hanem minden országra adaptálják a modellt. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy miközben az olyan ikonikus termékek, mint a Baconator® vagy a Frosty® mindenhol a kínálat részét képezik, a menü jelentős mértékben testreszabható.
Ez a rugalmas megközelítés lehetővé teszi, hogy egy magyarországi partner a helyi ízlésvilágnak megfelelő termékekkel gazdagítsa a kínálatot. Legyen szó akár egyedi szószokról, helyi sajtok felhasználásáról vagy a magyar konyha által inspirált szezonális ajánlatokról.
Magyarországi terjeszkedés
A cég kifejezetten olyan franchise partnert keres Magyarországon, akik rendelkeznek a szükséges helyi piacismerettel, üzleti tapasztalattal és elkötelezettek a márka értékei mellett. Az ideális partner ismeri a helyi működési és ingatlanpiaci környezetet, és megfelelő tőkeerővel rendelkezik a fejlesztési tervek megvalósításához.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
legolvasottabb

Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.