Hogyan lovagolják meg az emberi pszichét az ételfutárok?

Szerda
2024.01.31.
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
 

Egyre inkább a techcégek felé kacsintgatnak a tradicionális futárszolgálatok, legalábbis külföldön erre utalnak a trendek. Egyre inkább a “játékosítás” (gamification) felé haladnak a vezető szereplők, mellyel nem csak a fogyasztókat, de a futárokat is próbálják motiválni a mindennapi munkavégzésben.

Általában az ilyen jellegű marketing trükköket a kosárérték duzzasztására használják a cégek, pl. az ismétlődő vásárlások után adott kedvezményekkel, loyalty programokkal és upselling termékpárosításokkal. Akármennyire is meglepő, a motiváció az alkalmazotti fronton is hasonlóan működik, hiszen a legtöbb munkavégző ugyanígy igényli az elismerést és lehetőségeket a kiemelkedő teljesítményre.

A rövidtávú alkalmi munkák mentén kialakult “hakni gazdaság” (gig economy) lényege pont az, hogy önállóságot ad a szabadúszó munkavállalók kezébe. Ahhoz viszont, hogy a téli hidegben tényleg odaadással tudja végezni a feladatait egy futár, már egyéb trükkök kellenek. Az Uber esetében szintet léphetnek, a DoorDash pedig teljesítményalapú kitüntetéseket és bónuszokat ad, az időben kivitt ételekért. Az önálló munkavégzés során kiemelten fontos, hogy a futárok legalább ilyen módon elismerésben részesüljenek, ha már a nap többségében nem találkoznak a “főnökkel”, aki személyesen visszajelzést tudna nekik adni.

A legtöbb ilyen elérhető mérföldkő a DoorDash és Uber platformján a céges célokat szolgál (pl. forgalomnövelés, ügyfélelégedettség). Az ezekre épülő technológia pontosan követi a munkaerő teljesítményét, így kvantifikálhatók a személyes eredmények, melyek gyakran egymással is versenyzésre ösztönzik a csapatokat.


SAJTÓKÖZLEMÉNY

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A prémium pékségek francia ősatyja /2024.09.03.

A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.

Franchise körkép: hódítanak külföldön a mobil éttermek /2024.07.23.

10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Franchise körkép: Kerekes fagyi /2024.05.24.

Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.

Hogyan trükköznek a vásárlókkal az étteremláncok? /2024.05.02.

Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.

népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.