Hogyan lovagolják meg az emberi pszichét az ételfutárok?
Egyre inkább a techcégek felé kacsintgatnak a tradicionális futárszolgálatok, legalábbis külföldön erre utalnak a trendek. Egyre inkább a “játékosítás” (gamification) felé haladnak a vezető szereplők, mellyel nem csak a fogyasztókat, de a futárokat is próbálják motiválni a mindennapi munkavégzésben.
Általában az ilyen jellegű marketing trükköket a kosárérték duzzasztására használják a cégek, pl. az ismétlődő vásárlások után adott kedvezményekkel, loyalty programokkal és upselling termékpárosításokkal. Akármennyire is meglepő, a motiváció az alkalmazotti fronton is hasonlóan működik, hiszen a legtöbb munkavégző ugyanígy igényli az elismerést és lehetőségeket a kiemelkedő teljesítményre.
A rövidtávú alkalmi munkák mentén kialakult “hakni gazdaság” (gig economy) lényege pont az, hogy önállóságot ad a szabadúszó munkavállalók kezébe. Ahhoz viszont, hogy a téli hidegben tényleg odaadással tudja végezni a feladatait egy futár, már egyéb trükkök kellenek. Az Uber esetében szintet léphetnek, a DoorDash pedig teljesítményalapú kitüntetéseket és bónuszokat ad, az időben kivitt ételekért. Az önálló munkavégzés során kiemelten fontos, hogy a futárok legalább ilyen módon elismerésben részesüljenek, ha már a nap többségében nem találkoznak a “főnökkel”, aki személyesen visszajelzést tudna nekik adni.
A legtöbb ilyen elérhető mérföldkő a DoorDash és Uber platformján a céges célokat szolgál (pl. forgalomnövelés, ügyfélelégedettség). Az ezekre épülő technológia pontosan követi a munkaerő teljesítményét, így kvantifikálhatók a személyes eredmények, melyek gyakran egymással is versenyzésre ösztönzik a csapatokat.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.