Hogyan lovagolják meg az emberi pszichét az ételfutárok?
Egyre inkább a techcégek felé kacsintgatnak a tradicionális futárszolgálatok, legalábbis külföldön erre utalnak a trendek. Egyre inkább a “játékosítás” (gamification) felé haladnak a vezető szereplők, mellyel nem csak a fogyasztókat, de a futárokat is próbálják motiválni a mindennapi munkavégzésben.
Általában az ilyen jellegű marketing trükköket a kosárérték duzzasztására használják a cégek, pl. az ismétlődő vásárlások után adott kedvezményekkel, loyalty programokkal és upselling termékpárosításokkal. Akármennyire is meglepő, a motiváció az alkalmazotti fronton is hasonlóan működik, hiszen a legtöbb munkavégző ugyanígy igényli az elismerést és lehetőségeket a kiemelkedő teljesítményre.
A rövidtávú alkalmi munkák mentén kialakult “hakni gazdaság” (gig economy) lényege pont az, hogy önállóságot ad a szabadúszó munkavállalók kezébe. Ahhoz viszont, hogy a téli hidegben tényleg odaadással tudja végezni a feladatait egy futár, már egyéb trükkök kellenek. Az Uber esetében szintet léphetnek, a DoorDash pedig teljesítményalapú kitüntetéseket és bónuszokat ad, az időben kivitt ételekért. Az önálló munkavégzés során kiemelten fontos, hogy a futárok legalább ilyen módon elismerésben részesüljenek, ha már a nap többségében nem találkoznak a “főnökkel”, aki személyesen visszajelzést tudna nekik adni.
A legtöbb ilyen elérhető mérföldkő a DoorDash és Uber platformján a céges célokat szolgál (pl. forgalomnövelés, ügyfélelégedettség). Az ezekre épülő technológia pontosan követi a munkaerő teljesítményét, így kvantifikálhatók a személyes eredmények, melyek gyakran egymással is versenyzésre ösztönzik a csapatokat.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A gyors éttermek már nyugaton se olcsók
/2025.08.18.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
legolvasottabb
Mennyibe kerül egy McDonald’s?
/2022.02.02.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.