Franchise körkép: egy grúz pékség története
Általában a kézműves, tradicionális kínálatok halála a rendszeresítés. A franchise rendszerek velejárója a szabványosítás, ahhoz hogy a márka felismerhető és egységes legyen minden franchise egységnek ugyanazt a minőséget és (pékség esetén) ízvilágot kell nyújtania. A családi cégekből franchise hálózattá alakulás során a legtöbb márka így "veszti el a lelkét", így feláldozva a kézműves minőséget a gyártósor oltárán. Ezt az ördögi kört szeretné megtörni a egy grúz franchise koncepció.
Grúzia jelentős mennyiségben exportál bort és ásványvizet, a kivándorló lakosság nyomán pedig az utóbbi időben a kulináris különlegességeit is elkedte kivinni az országból, ennek köszönhetően egyre több grúz pékség jelent meg elsősorban a lengyel piacon, közülük az egyik legfrisebb a PURI.
A 2022-ben alapított hálózatnak jelenleg 6 péksége van Wrocław-ban, közülük kettőt franchise partner üzemeltet. A franchise egyesíteni próbálja a gyorsan elkészíthető kínálatot, mely ugyanakkor tradicionális alapanyagokra támaszkodva az eredeti ízvilágot is meg tudja őrizni. A saját fejlesztéseknek köszönhetően eljutottak odáig, hogy egy átlagos rendelést 3 perc alatt össze tudnak készíteni.
A pékséglánc csak 2023-ban kezdte meg a franchiseként történő működést, de rögtön megpróbálnának betörni más piacokra is Lengyelországon kívül. Partnereik akár már 25 négyzetméteren is meg tudják kezdeni a működést egy pékkel és egy értékesítővel. A teljes befektetési igény átlagosan 30.000 euro, a franchise díj pedig 4.000 euro 4%-os royalty-val. Számításaik szerint a pékségek az első 6 hónap után nyereségesek.
Ennél persze nagyobb pékséget is lehet nyitni, akár 60 négyzetméteren 4 fős személyzettel, 50.000 eurós befektetés, 8.000 eurós franchise díj és hasonlóan 4%-os royalty díj mellett. A legnagyobb opció 120 négyzetméter, 5 fős személyzettel és 70.000 eurós tőkeigénnyel, melynek a franchise díja 10.000 euro.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.