Franchise körkép: egy grúz pékség története
Általában a kézműves, tradicionális kínálatok halála a rendszeresítés. A franchise rendszerek velejárója a szabványosítás, ahhoz hogy a márka felismerhető és egységes legyen minden franchise egységnek ugyanazt a minőséget és (pékség esetén) ízvilágot kell nyújtania. A családi cégekből franchise hálózattá alakulás során a legtöbb márka így "veszti el a lelkét", így feláldozva a kézműves minőséget a gyártósor oltárán. Ezt az ördögi kört szeretné megtörni a egy grúz franchise koncepció.
Grúzia jelentős mennyiségben exportál bort és ásványvizet, a kivándorló lakosság nyomán pedig az utóbbi időben a kulináris különlegességeit is elkedte kivinni az országból, ennek köszönhetően egyre több grúz pékség jelent meg elsősorban a lengyel piacon, közülük az egyik legfrisebb a PURI.
A 2022-ben alapított hálózatnak jelenleg 6 péksége van Wrocław-ban, közülük kettőt franchise partner üzemeltet. A franchise egyesíteni próbálja a gyorsan elkészíthető kínálatot, mely ugyanakkor tradicionális alapanyagokra támaszkodva az eredeti ízvilágot is meg tudja őrizni. A saját fejlesztéseknek köszönhetően eljutottak odáig, hogy egy átlagos rendelést 3 perc alatt össze tudnak készíteni.
A pékséglánc csak 2023-ban kezdte meg a franchiseként történő működést, de rögtön megpróbálnának betörni más piacokra is Lengyelországon kívül. Partnereik akár már 25 négyzetméteren is meg tudják kezdeni a működést egy pékkel és egy értékesítővel. A teljes befektetési igény átlagosan 30.000 euro, a franchise díj pedig 4.000 euro 4%-os royalty-val. Számításaik szerint a pékségek az első 6 hónap után nyereségesek.
Ennél persze nagyobb pékséget is lehet nyitni, akár 60 négyzetméteren 4 fős személyzettel, 50.000 eurós befektetés, 8.000 eurós franchise díj és hasonlóan 4%-os royalty díj mellett. A legnagyobb opció 120 négyzetméter, 5 fős személyzettel és 70.000 eurós tőkeigénnyel, melynek a franchise díja 10.000 euro.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A gyors éttermek már nyugaton se olcsók
/2025.08.18.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
legolvasottabb
Mennyibe kerül egy McDonald’s?
/2022.02.02.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az EXTRA SERVICES nemzetközi franchise hálózat 2006 óta nyújtja szolgáltatásait Európa-szerte, és ma már 163 franchise egységgel és több mint 6400 partnerrel büszkélkedhet 15 EU-tagállamban.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Miért működik a DODO franchise-ban, és miben tér el a többi futár cégtől?
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.