Franchise körkép: egy grúz pékség története
Általában a kézműves, tradicionális kínálatok halála a rendszeresítés. A franchise rendszerek velejárója a szabványosítás, ahhoz hogy a márka felismerhető és egységes legyen minden franchise egységnek ugyanazt a minőséget és (pékség esetén) ízvilágot kell nyújtania. A családi cégekből franchise hálózattá alakulás során a legtöbb márka így "veszti el a lelkét", így feláldozva a kézműves minőséget a gyártósor oltárán. Ezt az ördögi kört szeretné megtörni a egy grúz franchise koncepció.
Grúzia jelentős mennyiségben exportál bort és ásványvizet, a kivándorló lakosság nyomán pedig az utóbbi időben a kulináris különlegességeit is elkedte kivinni az országból, ennek köszönhetően egyre több grúz pékség jelent meg elsősorban a lengyel piacon, közülük az egyik legfrisebb a PURI.
A 2022-ben alapított hálózatnak jelenleg 6 péksége van Wrocław-ban, közülük kettőt franchise partner üzemeltet. A franchise egyesíteni próbálja a gyorsan elkészíthető kínálatot, mely ugyanakkor tradicionális alapanyagokra támaszkodva az eredeti ízvilágot is meg tudja őrizni. A saját fejlesztéseknek köszönhetően eljutottak odáig, hogy egy átlagos rendelést 3 perc alatt össze tudnak készíteni.
A pékséglánc csak 2023-ban kezdte meg a franchiseként történő működést, de rögtön megpróbálnának betörni más piacokra is Lengyelországon kívül. Partnereik akár már 25 négyzetméteren is meg tudják kezdeni a működést egy pékkel és egy értékesítővel. A teljes befektetési igény átlagosan 30.000 euro, a franchise díj pedig 4.000 euro 4%-os royalty-val. Számításaik szerint a pékségek az első 6 hónap után nyereségesek.
Ennél persze nagyobb pékséget is lehet nyitni, akár 60 négyzetméteren 4 fős személyzettel, 50.000 eurós befektetés, 8.000 eurós franchise díj és hasonlóan 4%-os royalty díj mellett. A legnagyobb opció 120 négyzetméter, 5 fős személyzettel és 70.000 eurós tőkeigénnyel, melynek a franchise díja 10.000 euro.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.