Fánk-hálózatok létjogosultsága

Az Egyesült Államok 5 legnagyobb franchise hálózata között fánkozót is találni, habár a Dunkin' esetében a sikersztori mögött részben a kávé kínálat áll. Számos hasonló márka vívott ki magának piaci pozíciót hasonló édességeken keresztül, egy másik amerikai ikon a Krispy Kreme, amely 1937 óta működik. Kicsit északabbra Kanadának is van saját "nemzeti" fánkozója, amely egy népszerű hokijátékos nevét viseli (Tim Horton's). EU-s szinten kevésbé változatos a fánk-kínálat, a franchise szegmensben ennek jelentős részét pont az említett nyugati hálózatok teszik ki - a Dunkin'-nak például 240 egysége van Európában. A Krispy Kreme az Egyesült Királyságot leszámítva csak idén szeptemberben lép be a francia piacra.
Papíron a fánkozók működése szinte tökéletesen egybeforrott a kávé kínálattal, látszólag ez a két a termékvonal jól kiegészíti egymást. Ennek a kombinációnak a sikeres kiegészítésére már kevésbé akad jó példa, a Dunkin'-t leszámítva a legtöbb fánkozó megmarad a fánkoknál és a kávénál. Utóbbi sikeréhez talán pont az járult hozzá a leginkább, hogy sikeresen diverzifikálták a kínálatukat különböző snack kiegészítőkkel és kávékülönlegességekkel, de sós finomságokat és burgereket is bevezettek.
Hazánkban a fánkozó kínálatot ma kis, önálló vállalkozások alkotják főleg. A nagyobb láncok ebben a szegmensben inkább ritkaságszámba mennek. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy az utóbbi években kihívója akadt a fánkoknak, nemzetközileg és Magyarországon is egyre több gofrizó jelenik meg például. Hazánkban a franchise szektorban több ilyen márka is megjelent, melyek most dolgoznak a hálózat kiépítésén, ilyen például a Waffini vagy a Gofrim. Ezek jelentős mértékben nem különböznek a fánkozóktól, a kávé továbbra is meghatározó tétel, de egyéb érdekes kombinációk is megjelennek (pl. különböző gofri-típusok és feltétek szempontjából).
De miért is érheti meg fánkozót üzemeltetni? Egyrészt az alacsony költségvonzat és magas árrés - főleg a kávé szempontjából - nyereséges üzleti lehetőséget kínál. Itthon jelenleg viszonylag limitált a franchise hálózatok száma, amelyekhez csatlakozni lehet ebből a célból. Habár hazánkat eddig elkerülték főleg a nyugati fánkozó márkák, az egyik nagyobb európai hálózatnak, a La Donuteria-nak van egysége Budapesten. Sőt van már sikeres hazai fánkozó lánc is, a The Donut Box mely sikerre vitte a négyzet-formájú fánkot és ezen az alapon, mintegy 11 egységet üzemeltet itthon, illetve már külföldre is kacsintgatnak.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.