A szomszédban hódít egy holland hálózat

Használt termékek / Elektronika mellett számos egyéb dolog (társasjáték, konzol, háztartási gép) kapható a Used Products üzleteiben
Péntek
2023.02.24.
A Used Products temesvári átvevőjével készített interjút a franchising.hu
 

Két évvel ezelőtt nyitotta meg üzletét a romániai Used Products első franchise átvevője, Frișan Cosmin.

A Franchising.hu arról kérdezte az első partnert, hogy milyen tapasztalatai vannak az első évet követően.

Aki még nem hallott volna róla, miért egyedülálló koncepció a Used Products koncepciója?

A Used Products egy használt elektronikai szaküzlet, amely egyik legnagyobb erőssége, hogy a sikeres működése kizárólag a vásárlókon múlik. Ha van vásárló, akkor lesz termékválaszték is. Ha az üzletben széles és gazdag termékválaszték van, akkor az garantáltan mindig új vásárlókat fog vonzani. 

A Used Products hasonlóan működik mint egy online piactér de annyi különbséggel, hogy itt a vevő meg tudja nézni, kézbe tudja venni a kiválasztott terméket, mielőtt hazaviszi. Extra biztonságot jelent, hogy a megvásárolt termékekre a szaküzlet akár 1 éves garanciát biztosít. 

Véleményed szerint miben rejlik a Used Products koncepció legnagyobb erőssége?

Szerintem a siker a helyi piac megértésén múlik. Minden megnyíló üzlet kezdőkészletét a központ biztosítja. Ez általában egy fix termékszortimentet takar, viszont az átvevő feladata, hogy életre keltse szaküzletét. 

Az üzlet motorjai a környéken élő olyan emberek, akik:

  • fölöslegessé vált eszközük értékesítésével villámgyorsan készpénzhez tudnak jutni

  • behozzák a megunt készüléküket, és kis ráfizetéssel egy újabb modellre tudják azt cserélni

  • behozzák a készüléküket, becserélik egy régebbire és kapnak mellé valamennyi készpénzt is

  • nem utolsósorban vannak a hagyományos értelemben vett vásárlók, akik használtan, alacsonyabb áron kívánnak az általuk preferált minőségi termékekhez jutni

Alapvető szabály a Used Productsnál, hogy csak ha megfelelő készlettel rendelkezel fogsz tudni hatékonyan értékesíteni. 

Melyek a legnépszerűbb termék kategóriák?

Ezt az üzlet lokációja, illetve a helyi szokások nagyban befolyásolják. A tapasztalatok alapján általában a laptopok, játékkonzolok, valamint okostelefonok a legkeresettebbek. Szerencsére minden mindennel összefügg. Amilyen termékkategóriából sokat behoznak értékesítésre, arra a kereslet is nagy szokott lenni. A legkelendőbb termékek gyakran aznap, vagy egy hét alatt értékesítésre is kerülnek.

Hogyan történik a termékek felvásárlása, bevételezése?

Amennyiben behoz valaki eladásra egy terméket meg kell vizsgálni van-e rá igény, illetve ha valamit nem nagyon keresnek van-e belőle éppen készleten. 

Mindig a keresett termékekere kell fókuszálni, hiszen annak nincs értelme, hogy hónapokig álljon egy termék az üzletben. 

Amennyiben a keresett kategóriák egyikébe tartozik a termék, a franchise partner azonnal árajánlatot ad az eladónak, aki eldönti hogy az ár elfogadható-e számára. 

Miután az eladó elfogadja az ajánlott árat, körülbelül 5-10 perc alatt megtörténik a termék bevizsgálása, tesztelése és ha a franchise partner nem talál kivetnivalót, ki is fizeti a vételárat. Ezután a termék egy gyors tisztításon megy át és egyből ki is kerül az eladótérbe.

Honnan tudja a franchise átvevő milyen árat ajánljon? 

Egyrészt a franchise központ minden partner számára biztosít képzést arra, hogy adott használt eszköznek mi a piaci értéke. Természetesen a vételezési ár lényegesen alacsonyabb az eladási árnál, ami az üzlet motorja.

A képzésen átbeszélésre kerül az is, hogy adott termékkategóriánál mit és hogyan kell ellenőrizni. Például Apple termékeknél javasolt interneten leellenőrizni a gyártási számot. 

Az üzlet sikere egyrészt a franchise partner tapasztalatán (behozott eszközök értékének és állapotának helyes felmérésén), illetve a helyi piaci igények ismeretén múlik.

Milyen értékesítési praktikákat javasolsz a jövőben csatlakozó partnereknek?

Ha egy vásárló betér az üzletedbe, azt nem érdemes veszni hagyni. Ha éppen nincs készleten abból a termékből, amit keres érdemes elkérni és a „kívánságlistára” felírni a nevét és a telefonszámát. Amikor bevételezel az általa keresett termékből, azonnal tudod értesíteni és jó esetben értékesíteni is a terméket. 

Milyen marketing eszközökkel támogatta a központ szaküzleted bevezetését?

Az internetes jelenlétért, illetve a brand országos ismertségének megteremtéséért a franchise központ felel. A romániai mester átvevő online marketing csapata kezeli az egyes üzletek Facebook és Google Ads hirdetéseit.

A legnagyobb lokális marketing értéket a meglévő vásárlók ajánlásai jelentik illetve ha Online közösségi terek is népszerűsítik az üzletet. 

Szintén a marketinghez tartozik, hogy érdemes az új vásárlóktól azt is megkérdezni, hol találkoztak a Used Products hálózattal, honnan hallottak az üzletről. Ennek a tükrében tudod értékelni, összehasonlítani a különböző marketing tevékenységeid hatásfokát.


Frișan Cosmin / A temesvári Used Products egység üzemeltetője és a hálózat franchise partnere
Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.