A szomszédban hódít egy holland hálózat
Két évvel ezelőtt nyitotta meg üzletét a romániai Used Products első franchise átvevője, Frișan Cosmin.
A Franchising.hu arról kérdezte az első partnert, hogy milyen tapasztalatai vannak az első évet követően.
Aki még nem hallott volna róla, miért egyedülálló koncepció a Used Products koncepciója?
A Used Products egy használt elektronikai szaküzlet, amely egyik legnagyobb erőssége, hogy a sikeres működése kizárólag a vásárlókon múlik. Ha van vásárló, akkor lesz termékválaszték is. Ha az üzletben széles és gazdag termékválaszték van, akkor az garantáltan mindig új vásárlókat fog vonzani.
A Used Products hasonlóan működik mint egy online piactér de annyi különbséggel, hogy itt a vevő meg tudja nézni, kézbe tudja venni a kiválasztott terméket, mielőtt hazaviszi. Extra biztonságot jelent, hogy a megvásárolt termékekre a szaküzlet akár 1 éves garanciát biztosít.
Véleményed szerint miben rejlik a Used Products koncepció legnagyobb erőssége?
Szerintem a siker a helyi piac megértésén múlik. Minden megnyíló üzlet kezdőkészletét a központ biztosítja. Ez általában egy fix termékszortimentet takar, viszont az átvevő feladata, hogy életre keltse szaküzletét.
Az üzlet motorjai a környéken élő olyan emberek, akik:
-
fölöslegessé vált eszközük értékesítésével villámgyorsan készpénzhez tudnak jutni
-
behozzák a megunt készüléküket, és kis ráfizetéssel egy újabb modellre tudják azt cserélni
-
behozzák a készüléküket, becserélik egy régebbire és kapnak mellé valamennyi készpénzt is
-
nem utolsósorban vannak a hagyományos értelemben vett vásárlók, akik használtan, alacsonyabb áron kívánnak az általuk preferált minőségi termékekhez jutni
Alapvető szabály a Used Productsnál, hogy csak ha megfelelő készlettel rendelkezel fogsz tudni hatékonyan értékesíteni.
Melyek a legnépszerűbb termék kategóriák?
Ezt az üzlet lokációja, illetve a helyi szokások nagyban befolyásolják. A tapasztalatok alapján általában a laptopok, játékkonzolok, valamint okostelefonok a legkeresettebbek. Szerencsére minden mindennel összefügg. Amilyen termékkategóriából sokat behoznak értékesítésre, arra a kereslet is nagy szokott lenni. A legkelendőbb termékek gyakran aznap, vagy egy hét alatt értékesítésre is kerülnek.
Hogyan történik a termékek felvásárlása, bevételezése?
Amennyiben behoz valaki eladásra egy terméket meg kell vizsgálni van-e rá igény, illetve ha valamit nem nagyon keresnek van-e belőle éppen készleten.
Mindig a keresett termékekere kell fókuszálni, hiszen annak nincs értelme, hogy hónapokig álljon egy termék az üzletben.
Amennyiben a keresett kategóriák egyikébe tartozik a termék, a franchise partner azonnal árajánlatot ad az eladónak, aki eldönti hogy az ár elfogadható-e számára.
Miután az eladó elfogadja az ajánlott árat, körülbelül 5-10 perc alatt megtörténik a termék bevizsgálása, tesztelése és ha a franchise partner nem talál kivetnivalót, ki is fizeti a vételárat. Ezután a termék egy gyors tisztításon megy át és egyből ki is kerül az eladótérbe.
Honnan tudja a franchise átvevő milyen árat ajánljon?
Egyrészt a franchise központ minden partner számára biztosít képzést arra, hogy adott használt eszköznek mi a piaci értéke. Természetesen a vételezési ár lényegesen alacsonyabb az eladási árnál, ami az üzlet motorja.
A képzésen átbeszélésre kerül az is, hogy adott termékkategóriánál mit és hogyan kell ellenőrizni. Például Apple termékeknél javasolt interneten leellenőrizni a gyártási számot.
Az üzlet sikere egyrészt a franchise partner tapasztalatán (behozott eszközök értékének és állapotának helyes felmérésén), illetve a helyi piaci igények ismeretén múlik.
Milyen értékesítési praktikákat javasolsz a jövőben csatlakozó partnereknek?
Ha egy vásárló betér az üzletedbe, azt nem érdemes veszni hagyni. Ha éppen nincs készleten abból a termékből, amit keres érdemes elkérni és a „kívánságlistára” felírni a nevét és a telefonszámát. Amikor bevételezel az általa keresett termékből, azonnal tudod értesíteni és jó esetben értékesíteni is a terméket.
Milyen marketing eszközökkel támogatta a központ szaküzleted bevezetését?
Az internetes jelenlétért, illetve a brand országos ismertségének megteremtéséért a franchise központ felel. A romániai mester átvevő online marketing csapata kezeli az egyes üzletek Facebook és Google Ads hirdetéseit.
A legnagyobb lokális marketing értéket a meglévő vásárlók ajánlásai jelentik illetve ha Online közösségi terek is népszerűsítik az üzletet.
Szintén a marketinghez tartozik, hogy érdemes az új vásárlóktól azt is megkérdezni, hol találkoztak a Used Products hálózattal, honnan hallottak az üzletről. Ennek a tükrében tudod értékelni, összehasonlítani a különböző marketing tevékenységeid hatásfokát.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A holland Used Products a használt tárgyak - főként IT termékek - újraértékesítéséből csinált bizniszt.
Egy holland koncepció új alapokra helyezi az apróhirdetések, valamint másodkézből való vásárlást.
A Used Products már több mint 50 egységgel rendelkezik hazájában, valamint megjelent Németországban, Belgiumban és Romániában is.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...