Acai bowl
Acai bowl / Egy sok egészséges menü opció közül, amely felé megugrott az érdeklődés az utóbbi időben
Csütörtök
2022.12.08.
Megugrott az érdeklődés az utóbbi években az egészségközpontú éttermek és gasztro-koncepciók után.
 

Általános elképzelés, hogy a pandémia alatt csökkent a vendéglátó-szektor forgalma voltak azonban éttermek, amelyek sikerrel navigálták ebben az időszakban is, mint például sok gyorséttermi lánc. Amerikában például megugrott a pizza-fogyasztás hiszen a javasrészt franchise rendszerben működő pizza hálózatok gyorsabban tudtak alkalmazkodni, másrészt a fogyasztók pedig valami gyorsra és finomra vágytak a stresszes helyzet közepette.

Aztán szépen lassan elkezdtünk kilábalni a járványhelyzetből és ma már a leginkább a háttérbe szorult a COVID témája, az utóhatásait viszont még ma is nyögjük. A lezárások alatt jellemző stressz-evést egy általános romlás követte az emberek egészségi állapotában habár ennek okait már lehetne vitatni. Nem egyértelmű, hogy a home office, az általános levertség, a stresszes gazdasági helyzet vagy éppen pont a koronavírus okozta-e a helyzet romlását. Hasonlóan az sem egyértelmű, hogy a jelenlegi egészségesebb opciók felé terelődő trendeket a piac általános iránya mozgatja - az érv, hogy előbb utóbb amúgy is egészségtudatosabb lettek volna a fogyasztók - vagy a pandémia után való feleszmélés.

Voltak olyan fogyasztók, akik a bezártság alatt először ismerkedtek meg a konyhával. Sajnos ez a szegmens pont az egészségesebb opciók forgalmának ártott. A pandémia miatt aggódó, konyhába betérő fogyasztó nagyobb valószínűséggel próbálhatott egészségesen főzni, mint a házhoz rendelő társai. Most, hogy a lezárásoknak egy ideje már vége van a munkaerő mellett a fogyasztók is kezdenek visszatérni az étteremekbe - ez pedig főleg az egészségesebb (pl. vegán) opcióknak jelent örömhírt.

Hazánkban kevésbé vetette meg a lábát, de az Egyesült Államokban ez az amúgy is népszerű gyümölcs tálak, turmixok második aranykorát hozta el. A 2004 óta működő Rush Bowls például 35 egysége mellett 2022-ben 5 új lokációt nyitott és az év végéig bezárólag további 10 indítását tervezik még. A lánca tipikus salátákat és gyümölcs összeállításokat kínál, hazánkban hasonló kínálat pl. az Anjuna acai tálja mely mindenféle magvakból és gyümölcsökből áll, de a a gyümölcs smoothiekat kínáló Fruitisimo hálózata is hasonló szegmensben mozog. A szektor előnye más éttermekkel szemben, hogy kisebb konyhával tudnak működni, kevesebb berendezésre és gépesítésre van szükségük mely az emelkedő rezsiárak mellett szintén az ő malmukra hajtja a vizet.

Egyenlőre még a jövő zenéje, hogy az inflációs helyzet mennyire tántorítja el a fogyasztókat az egészségközpontú - de drágább - étkezéstől. A külföldi trendek alapján viszont úgy tűnik, hogy ebbe az irányba halad a piac most.


Franchise tanácsadó

legolvasottabb

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Biztosítsd be jövedelemforrásod egy ingatlaniroda nyitásával! /2024.06.11.

Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.

A legjobb kiskereskedelmi márkák /2014.04.11.

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.

népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.