Fókuszban az egészség
Általános elképzelés, hogy a pandémia alatt csökkent a vendéglátó-szektor forgalma voltak azonban éttermek, amelyek sikerrel navigálták ebben az időszakban is, mint például sok gyorséttermi lánc. Amerikában például megugrott a pizza-fogyasztás hiszen a javasrészt franchise rendszerben működő pizza hálózatok gyorsabban tudtak alkalmazkodni, másrészt a fogyasztók pedig valami gyorsra és finomra vágytak a stresszes helyzet közepette.
Aztán szépen lassan elkezdtünk kilábalni a járványhelyzetből és ma már a leginkább a háttérbe szorult a COVID témája, az utóhatásait viszont még ma is nyögjük. A lezárások alatt jellemző stressz-evést egy általános romlás követte az emberek egészségi állapotában habár ennek okait már lehetne vitatni. Nem egyértelmű, hogy a home office, az általános levertség, a stresszes gazdasági helyzet vagy éppen pont a koronavírus okozta-e a helyzet romlását. Hasonlóan az sem egyértelmű, hogy a jelenlegi egészségesebb opciók felé terelődő trendeket a piac általános iránya mozgatja - az érv, hogy előbb utóbb amúgy is egészségtudatosabb lettek volna a fogyasztók - vagy a pandémia után való feleszmélés.
Voltak olyan fogyasztók, akik a bezártság alatt először ismerkedtek meg a konyhával. Sajnos ez a szegmens pont az egészségesebb opciók forgalmának ártott. A pandémia miatt aggódó, konyhába betérő fogyasztó nagyobb valószínűséggel próbálhatott egészségesen főzni, mint a házhoz rendelő társai. Most, hogy a lezárásoknak egy ideje már vége van a munkaerő mellett a fogyasztók is kezdenek visszatérni az étteremekbe - ez pedig főleg az egészségesebb (pl. vegán) opcióknak jelent örömhírt.
Hazánkban kevésbé vetette meg a lábát, de az Egyesült Államokban ez az amúgy is népszerű gyümölcs tálak, turmixok második aranykorát hozta el. A 2004 óta működő Rush Bowls például 35 egysége mellett 2022-ben 5 új lokációt nyitott és az év végéig bezárólag további 10 indítását tervezik még. A lánca tipikus salátákat és gyümölcs összeállításokat kínál, hazánkban hasonló kínálat pl. az Anjuna acai tálja mely mindenféle magvakból és gyümölcsökből áll, de a a gyümölcs smoothiekat kínáló Fruitisimo hálózata is hasonló szegmensben mozog. A szektor előnye más éttermekkel szemben, hogy kisebb konyhával tudnak működni, kevesebb berendezésre és gépesítésre van szükségük mely az emelkedő rezsiárak mellett szintén az ő malmukra hajtja a vizet.
Egyenlőre még a jövő zenéje, hogy az inflációs helyzet mennyire tántorítja el a fogyasztókat az egészségközpontú - de drágább - étkezéstől. A külföldi trendek alapján viszont úgy tűnik, hogy ebbe az irányba halad a piac most.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Közép-Európa egyik legnagyobb étteremoperátora 144 Starbucks kávézóval bővítheti tovább hálózatát. Szlovákiába is belépnek.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.