Hogyan játszott közre a KFC konkurenciája az ikonikus kosár megtervezésében
Hazánkban a Wendy's kevésbé ismert koncepció, utóljára kerek 20 éve voltak részei a magyar piacnak mielőtt kivonulásra kényszerültek. A nemzetközi piacon viszont a meghatározó étteremláncok egyike. Arculatában és színeiben bizonyos mértékig akár még a KFC-vel is összetéveszthető márkáról van szó.
Az amerikai piacon a KFC és a Wendy's is a top márkák között van. A Visual Capitalist számontartása szerint 2021-ben a Wendy's az 5. a KFC pedig a 14. helyen volt az ország étteremláncai között. A két márka habár papíron eltérő kínálattal rendelkezik - a KFC főleg csirkét, a Wendy's főleg hamburgereket szolgál fel - a kettő között mégis van egy meglepő kapocs.
A KFC ikonikus kosarában ugyanis közrejátszott a Wendy's is. Az étlapra a népszerű ajánlat először 1957-ben került fel, ekkor még főleg a hálózat alapítójának - Harland Sanders ezredesnek - tulajdonították az ötletet, de annak sikerében Dave Thomas, a Wendy's alapítója is közrejátszott.
A kosár bevezetése után alig több, mint 10 év kellett, hogy a Wendy's is létrejöjjön. Dave Thomas tehát ekkor még nem tudhatta, hogy épp közrejátszik a leendő konkurenciája sikerében.
Az első KFC étterem megnyitása után 1952-ben a KFC alapítója útra kelt, hogy további egységeket nyisson. Így jutott 1956-ban Fort Wayne-be, ahol a Hobby House nevű étteremben Dave Thomas is dolgozott, ekkor még szakácsként. Sanders célja az volt, hogy meggyőzze az étterem üzemeltetőjét Phil Clauss-t, hogy felvegye a KFC márkáját és csatlakozzon a hálózathoz. Az étterem be is lépett, így ismerte meg Dave Thomas az elsők között a KFC féltve őrzött fűszerkeverékét, mint szakács.
Dave Thomas nem csak a konyhában segítette az étteremláncot. Számos ötlettel rukkolt elő, többek között az ikonikus kosár megjelenése is hozzá köthető. Így kerültek fel a ma jól ismert kosárra a piros fehér csíkok, melyek már célja már anno is a márkaépítés volt.
A kosár sikerei után Dave Thomas menedzseri szinten tovább segítette a hálózatot, egészen 1969-ig amíg saját éttermét meg nem nyitotta Wendy's néven. Kissé talán ironikusnak tűnhet, hogy Dave Thomas "alma materét" a Wendy's ma túlszárnyalta, habár csak az Egyesült Államokban. A globális színpadon ugyanis még mindig nem érte utol a KFC-t az étteremlánc.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Közép-Európa egyik legnagyobb étteremoperátora 144 Starbucks kávézóval bővítheti tovább hálózatát. Szlovákiába is belépnek.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.