Mikor nyitott az első Pizza Karaván?
Pontosan 20 éve működünk, hiszen az első hatvani étterem már 2002 óta fogadja a vendégeket.
Mi adja a koncepció alapját, lényegét?
A Pizza Karaván alapvetően a házhozszállításra specializálódott. A pandémia pedig bebizonyította, hogy a koncepciónk bizonyos mértékben válságálló és kiválóan képes túlélni a nehezebb gazdasági helyzeteket is.
Már 2002 óta kvázi szellemkonyhaként működik a hálózat?
Igen, mi azt láttuk, hogy ebben a szegmensben egy hatalmas lehetőség rejtőzik, főleg akkoriban. 20 éve még teljesen ismeretlen volt ez a működési forma. Hazánkban elsőként álltunk rá hálózati szinten a kizárólag elviteles értékesítésre. A partnereinktől csak azt vártuk el, hogy egy kis konyhát üzemeltessenek, ahonnan ki tudják vinni a pizzáinkat. Ebből a szempontból messze megelőztük a piacot, hiszen akkoriban mindenki hagyományos étteremben gondolkodott.
Az üzemi konyhák csak a munkahelyi étkeztetésben voltak jelen, ahol elkészítették az ételt, majd tovább vitték az eladó térbe, esetleg egy melegítő helyiségbe. Tehát a szellemkonyha, mint olyan, sem jogilag, sem fizikálisan nem létezett, nagyon kevés ilyen volt. Mi pedig kizárólag erre a modellre fókuszáltunk, mely nagyon működőképesnek bizonyult.
Ezt követően viszonylag gyorsan fejlődött a hálózat, 2008-ra 40 konyhánk volt. A válság hatására megtorpant a piac és sok partnerünk sajnos tönkrement.
Nem a fogyasztással tartós visszaesésével volt elsősorban a baj, a válság ugyanis pénzügyileg ingatta meg a vállalkozásokat, rengetegen nem rendelkeztek elegendő likvid tőkével, tehát néhány veszteséges hónap után elfogyott a pénzük és be kellett végleg zárniuk.
A válságot követően már sokkal óvatosabban nyitottunk új egységeket, illetve szigorúan megvizsgáltuk a belépő partnerek anyagi hátterét.
Az egységek többsége vidéken található, ez szándékos vagy körülmények hozták így?
2012-től Budapesten megjelentek más hálózatok és egyre többen kínáltak pizza házhozszállítást. Éppen ezért a vidékre fókuszáltunk, nem csak Budapest, de a nagyobb városok is szinte mind túltelítettek, így kézenfekvő volt, hogy elsősorban kisebb települések nyissunk.
Budapesten is sok egységünk volt, de pont a piaci elvárások és a konkurencia miatt, ezek mind beülős éttermek voltak. 2019-ben, amikor megérkezett a pandémia ezeket az egységeket gyakorlatilag bezárásra kényszerítette, és már nem is nyitottak újra.
Jelenleg 23 működő egységünk van, ebből 3 saját, 20-at pedig a franchise partnerek üzemeltetnek.
Most is keresnek új franchise partnereket?
2019 óta a partnerek felvétele szünetel, jelenleg annyi a bizonytalansági tényező, hogy én nem látom értelmét új egységek megnyitásának, egészen addig, amíg ez a zavaros időszak le nem zárul. Sőt én arra számítok, hogy a következő válságban - mely éppen kibontakozik - újabb egységeket fogunk veszteni. Ugyanabból az okból, mint 2008-ban, a franchise partnerek egy része nem rendelkezik kellő likvid tőkével.
Sajnos az új egységek esetében még nem telt el kellő idő ahhoz, hogy elegendő tőkét tudjanak felhalmozni, a különböző uniós vagy államilag támogatott kölcsönökre pedig sok esetben nem jogosultak.
Mi az országos tendencia, mire számít a szektorban?
Néhány rémísztő adatot már lehetett hallani, mint hogy a vendéglátóhelyek 30-50%-a be fog zárni. Ez hatalmas érvágás lenne a vállalkozói szektornak, és az országnak is.
A túlélő éttermek akkor jelentős verseny előnyben lehetnének.
Nem feltétlenül, lehet, hogy a fogyasztás 3-4 év múlva tér csak vissza a válság előtti szintre. Addigra pedig új vendéglátóhelyek nyílnak. Sajnos egy jelentős réteg elszegényedik és ők kiesnek a piacról, így kevesebb étteremre, kevesebb vevő is jut.
Én ki merem jelenteni, hogy ennek a helyzetnek nyertesei nem lesznek.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
Interjú Szekrényesi Jánossal a 20 éves Pizza Karaván tulajdonosával, a két évtized nehézségeiről és sikereiről, és a jövő kihívásairól.
Trendi vállalkozás ötletek a Franchising.hu-n. 50 hazai és külföldi vállalkozásból válogathatsz, akik terjeszkedni kívánnak Magyarországon!
Kétféle üzletformátum, könnyen megvalósítható koncepció és az átlagnál nagyobb szabadság a Pizza Karaván franchise rendszerében.
Rövid visszatekintés a tavalyi évre a jelentősebb, magyar vonatkozású franchise piaci események számbavételével.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.