Új front nyílik az étteremláncok csatájában

A franchise éttermek hajnalán a McDonald's a gördülékeny, villámgyors kiszolgálással lopta be magát az amerikaiak szívébe. Ma már ez egy magától értetődő eleme az olajozottan működő franchise hálózatoknak. Legalábbis egészen idáig, a pandémia óta ugyanis csendben zajlik a következő nagy fejlesztési forradalom, mely ismét vízválasztó lesz a kiemelkedő és az átlagos márkák között.
A Chipotle csak egyik a legnagyobb amerikai étteremláncok közül, amelyik az élvonalban keresi az innovációs lehetőségeket. A teszt üzemmódban bevezetett fejlesztések között megtalálható például egy kereslet-előrejelző rendszer is. A mesterséges intelligencia meg mondja az alkalmazottaknak mikor, mennyi adagot készítsenek elő az egyes fogásokból az alapján, hogy éppen mekkora forgalomra lehet számítani. Nem kell többé a konyhán dolgozóknak óvatosan navigálniuk a rendeléseket, hogy minden vendég időben megkapja amit kért. Ráadásul mindemellett az ételek frissen készülnek és tovább csökken a rendelés, illetve a kiszolgálás között eltelt idő.
A hűségprogram fejlesztésében automatikus check-int is megvalósított a lánc. Hazánkban ehhez hasonló a Burger King megoldása, mely automatikusan felajánlja a felhasználóhoz legközelebb eső éttermet a rendeléshez. A Chipotle ennél egy lépéssel tovább megy, az egység közelébe érve ugyanis - amennyiben azt a user jóváhagyta - automatikusan összepárosítja a vendég rendelését a sorszám rendszerrel. A vásárló a telefonjából értesül ha elkészült a rendelése és emlékezteti a kasszánál a hűségkedvezmény beváltására is.
A digitális megoldások mellett a manuális munkaerő hatékonyságát is javítaná az étteremlánc. A White Castle után a Chipotle is elkezdett konyhai robotokat tesztelni. Mindkét hálózat számára a Miso Robotics gyártja a gépeket, a Chipotle esetében pedig egy személyre szabott tortilla-készítő apparátust raktak össze, mely önállóan képes a snack összeállítására. Habár a Chipotle jelenleg egyetlen éttermében teszteli a gép bevezetését a közeljövőben valószínűsíthető, hogy hálózati szintű lesz a gépek térnyerése. A White Castle esetében a gyerekcipőben járó gépet most már több, mint 100 egységben tervezik bevezetni a konyhai folyamatok támogatásához. Ez nem is meglepő ha azt vesszük, hogy az eszköz közel 30%-kal növelte a konyha termelékenységét.
A Chipotle jelenlegi próbálkozásai kísértetiesen hasonlítanak a McDonald's fejlődésére még a pandémia előtt. Akkor a hálózat az elsők óriások között volt a kiosk-ok bevezetésében és azóta is számos kisebb-nagyobb tech céget vásároltak fel a szolgáltatásaik bővítéséhez. A tacos lánc is 50 millió dollárt tett félre hasonló felvásárlásokra és befektetésekre a következő években. A fejlesztések nem csak a működést gyorsítják fel, de egyben a piacot kínzó munkaerőhiányra is választ adhatnak, hiszen a legtöbb étteremlánchoz hasonlóan a Chipotle-nek is állandó fejtörést okoz az új alkalmazottak becserkészése.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.