Melyek a legjobb franchise hálózatok külföldön és itthon? (1. rész)

McDonald's
Az amerikai étteremlánc kézenfekvő példája a brand erejéből származó előnyöknek. Minél népszerűbb és közismertebb egy hálózat annál jobban meg tudja állni a helyét, mint befektetés. Habár egy McDonald's étterem kialakítása ma már kisebb egységek esetén is luxus összegnek számít, mégis állandóak az érdeklődők a koncepció iránt.
Sajnos a népszerűsége egyben a hálózat hátulütője is. A McDonald's itthon - és világszerte a legtöbb országban - legszívesebben meglévő partnereivel dolgozik együtt, ha új étterem nyitásáról van szó. A széles lefedettség miatt ma már új, külső partnerjelölteket ritkán vonnak csak be a franchise hálózatba.
McDonald's-hoz hasonló koncepciót nehéz lenne választani, de hasonló brand-ismertséggel rendelkező hálózatból kevés van jelen hazánkban. A kiugrási lehetőséget új befektetőknek ma leginkább a kézműves hamburgerezők (pl. Zing Burger) jelenthetik. Az ilyen koncepciók esetében arányaiban alacsonyabb befektetés mellett, egy szintén ismert márkával lehet éttermet nyitni.
7-Eleven
A világ legnagyobb élelmiszerbolt-lánca hazánkban pont nincsen jelen. Az alacsonyabb befektetéssel is elindítható koncepció titka az üzleti modell személyre szabhatósága, kis üzlethelyiségtől egészen a nagyobb bevásárlóközpontokig számos méretben működtethető.
Hasonló koncepcióból hazánkban is található, habár a magyar hálózatok között már nehezebb megtalálni a legjobbat hiszen az egyes márkák megtérülési és befektetési adatai nem mindig nyilvánosak. Hazánkban rendre a legnépszerűbb Lidl nem franchise-ban működik, ahogy az Aldi sem. Spar és CBA üzleteket viszont külső befektetők is nyithatnak, a kiskereskedelmi szektorban gondolkodók számára ezek a márkák jelenthetik a megoldást.
Dunkin'
A fánkozó szintén nincs jelen még Magyarországon, de érdemes kiemelni mert rendre kiemelkedő helyet szerez a különböző lojalitás felmérésekben.
Ezt mi sem jelzi jobban, mint hogy alig két év alatt megduplázták a törzsvásárlói programjukban résztvevők számát, 2018-ban a 8 millió tagról 16 millióra növelték a regisztrált vendégek számát 2020-ra.
Hazánkban is található hasonló - fánkokat és édességeket kávéval kombináló - koncepciók, a legkézenfekvőbb hálózat a La Donuteria. De más hasonló, akkár gofri vagy egyéb desszert választékot kínáló márkák is jó választást jelenthetnek.
Ha az erős törzsvásárlói program szempontjából keresünk hálózatokat már nehezebb a kérdés ugyanis Magyarországon csak a legnagyobb márkák építettek ki eddig a Dunkin' rendszerével vetekvő pontgyűjtő applikációt (pl. Burger King vagy Starbucks). A tőkeerősebb befektetők az sem kizárható, hogy mesterpartnerként behozzák Magyarországra a Dunkin' koncepcióját - Európában nem nálunk jelenne meg először a fánkozó, hiszen van már egységük Németországban, Belgiumban, Spanyolországban és Bulgáriában is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Nehéz összeboronálni a tradicionális vállalkozásokat a modern vállalkozói környezettel. Egy grúz pékség mégis megpróbálkozott vele.
A franchise hálózatok honosították meg igazán az önkiszolgáló italautomatákat hazánkban, külföldön viszont már a végét járhatja a trend.
A McKinsey új jelentése bemutatja, hogyan aktivizálhatják a cégek a leszakadó munkaerőt.
Amerikában 5-ből 2 embernek van egy másodállása, vagy saját biznisze. Franchise-ban is működne mindez?
A Barbie mozi jól szemlélteti, hogyan lovagolják meg a legnagyobb márkák az új őrületeket.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az Európai Franchise Szövetség (EFF) idén második alkalommal hirdette meg Európai Franchise Díj pályázatát, amelyen számos Európai franchise hálózat mérettette meg magát.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A Magyar Franchise Szövetség októberben ismét franchise képzéssorozatot indít. Az előadásokon vállalkozók és induló franchise hálózatok ismerkedhetnek meg a sikeres hálózatépítéssel, marketinggel illetve, hogyan találják meg a potenciális franchise partnereket.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...