Egy hamburgerező története igazi hamburger nélkül

Egy hamburger anatómiájának elengedhetetlen része a húspogácsa, legalábbis ezt gondolná a legtöbb vendég amikor a jól ismert fogásba harap. Egy grill lap felszerelése azonban nagy költséggel jár, főleg a nagy hálózatok számára ahol több száz vagy ezer éttermet kéne ellátni a berendezéssel. Mitévő legyen akkor az étteremlánc, ha burgert akar felszolgálni, de a grill lap beépítését már inkább elkerülné? Ez a kérdés fogalmazódott meg az Arby’s amerikai hálózat vezetésében, amikor annak 6 tagú gasztro-csapata neki látott a probléma megoldásának.
A ropogós külső és a puha belső nehezen megvalósítható, a cég mégis megtalálta a választ a sous vide burgerben. Habár húspogácsában nincs nagyon otthon az Arby’s az étlapon jellemző elem a „hamburger”, idézőjellel mert a grillezett marha helyett inkább sonka, kacsa és igazából minden egyéb más került – egészen eddig. A hálózat kacsaburgerét is sous vide-vel készítették és sikeresnek bizonyult, így aztán neki láttak a marhahússal való kísérletezésnek. Hamar rájöttek, hogy nem lesz könnyű feladat, pontosan be kellett lőni, hogy hol legyen a zsír/hús arány a húsban ahhoz, hogy elérjék a megfelelő textúrát a főzés közben. Könnyűnek hangozhat, de végül egy luxusnak számító Wagyu marha húsával jutottak el csak a megoldásig.
Egy marha átlagosan 15 hónapig él mielőtt a henteshez kerül, ennél talán „jobb” dolga van a Wagyu marháknak melyek 3 évig is elélnek. A hosszabb ideig tartó élelmezés miatt húsuk zsírosabb, inkább emlékeztet egy márványra, mint egy darab steak-re. Ez a zsír réteg hozzájárul a karakterisztikus ízhez, amely megkülönbözteti a magasabb minőségű marhahúst a nagyipari megfelelőjétől. Az Arby’s ezt a luxus húst használta saját pogácsa-alapjához. A Wagyu Steakhouse burger titka, hogy a sous vide után egy fritőzben kisütik, hogy a külseje is ropogós legyen.
Egy steakhouse elengedhetetlen eleme a grill, az Arby’s marketingje mégis úgy hívta Steakhouse burgernek az új kreálmányát, hogy az közel sem látott grillt. Ezzel két legyet ütöttek egy csapásra, a 6 dolláros szendvics drágább volt, mint más gyorséttermek kínálata, de a 15-20 dolláros valódi steakhouse hamburgerekhez képest mégis megfizethető maradt.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.