Egy hamburgerező története igazi hamburger nélkül

Egy hamburger anatómiájának elengedhetetlen része a húspogácsa, legalábbis ezt gondolná a legtöbb vendég amikor a jól ismert fogásba harap. Egy grill lap felszerelése azonban nagy költséggel jár, főleg a nagy hálózatok számára ahol több száz vagy ezer éttermet kéne ellátni a berendezéssel. Mitévő legyen akkor az étteremlánc, ha burgert akar felszolgálni, de a grill lap beépítését már inkább elkerülné? Ez a kérdés fogalmazódott meg az Arby’s amerikai hálózat vezetésében, amikor annak 6 tagú gasztro-csapata neki látott a probléma megoldásának.
A ropogós külső és a puha belső nehezen megvalósítható, a cég mégis megtalálta a választ a sous vide burgerben. Habár húspogácsában nincs nagyon otthon az Arby’s az étlapon jellemző elem a „hamburger”, idézőjellel mert a grillezett marha helyett inkább sonka, kacsa és igazából minden egyéb más került – egészen eddig. A hálózat kacsaburgerét is sous vide-vel készítették és sikeresnek bizonyult, így aztán neki láttak a marhahússal való kísérletezésnek. Hamar rájöttek, hogy nem lesz könnyű feladat, pontosan be kellett lőni, hogy hol legyen a zsír/hús arány a húsban ahhoz, hogy elérjék a megfelelő textúrát a főzés közben. Könnyűnek hangozhat, de végül egy luxusnak számító Wagyu marha húsával jutottak el csak a megoldásig.
Egy marha átlagosan 15 hónapig él mielőtt a henteshez kerül, ennél talán „jobb” dolga van a Wagyu marháknak melyek 3 évig is elélnek. A hosszabb ideig tartó élelmezés miatt húsuk zsírosabb, inkább emlékeztet egy márványra, mint egy darab steak-re. Ez a zsír réteg hozzájárul a karakterisztikus ízhez, amely megkülönbözteti a magasabb minőségű marhahúst a nagyipari megfelelőjétől. Az Arby’s ezt a luxus húst használta saját pogácsa-alapjához. A Wagyu Steakhouse burger titka, hogy a sous vide után egy fritőzben kisütik, hogy a külseje is ropogós legyen.
Egy steakhouse elengedhetetlen eleme a grill, az Arby’s marketingje mégis úgy hívta Steakhouse burgernek az új kreálmányát, hogy az közel sem látott grillt. Ezzel két legyet ütöttek egy csapásra, a 6 dolláros szendvics drágább volt, mint más gyorséttermek kínálata, de a 15-20 dolláros valódi steakhouse hamburgerekhez képest mégis megfizethető maradt.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.