Brand kollaboráció a gyakorlatban

A perszóna marketingből sokszor ki marad a fogyasztók által használt márkák vizsgálata, pedig sokat elmond valakiről, hogy milyen brandek után rajong. A keresztmarketing egyre népszerűbb eszköz a nagy hálózatok esetében, ami nem meglepő hiszen ezek a kampányok akár 25x kisebb költséggel kivitelezhetőek a digitális marketing eszközökhöz képest.
A keresztmarketing eddig - vélt - alapfeltétele az volt, hogy hasonló márkát találjunk vállalkozásunk számára, hiszen így garantálható, hogy viszonylag homogén marad a célcsoportja mindkét félnek. A feltételezés az, hogy ha teljesen eltérő piacon keresünk partnert, akkor a közös kampánnyal sok fogyasztó esetében mellé lövünk - egy alkohol márkának például nem érné meg összeállni egy oktatási koncepcióval, hiszen az etikai kérdéseken túl a két tábor célcsoportja csak nyomokban egyezne meg.
Ugyanezt gondolhatnánk egy kozmetika márka és gasztro koncepció között, a Dunkin' - a világ legnagyobb fánk-hálózata - mégis összeállt a e.l.f. cosmetics-el. Az együttműködésük 2021 végén kezdődött, amikor is az utóbbi egy három körös TikTok versenyt hirdetett követői között - ebből az egyik körben egy Dunkin'-t idéző sminket kellett a versenyzőknek bemutatniuk. A végeredmény a kozmetika márka számára érte meg a leginkább hiszen az influencereken keresztül jól eltalálta a versenyzői célközönséget, a kampány hashtagje pedig 41.8 millió nézettséget ért el. Nem meglepő tehát, hogy a Dunkin' egy közös termékvonal bevezetése mellett döntött.
A kávé és a smink kombinációja előre erőltetettnek tűnhet, az együttműködés mégis természetesnek hatott. Mindkét cég elsősorban a fiatalabb generációkat próbálja elérni és ezt a közös kampány során a korábbiaknál sokkal hatékonyabban tudták megtenni. A közös promóció kezdete óta március 30-ig bezárólag az e.l.f. Twitter megjelenéseinek 21%-a Dunkin'-hoz kapcsolódó hashtagekből származott (pl. #dunkindonuts, #elfxdunkin). Ez 52%-os növekedést jelentett az e.l.f. oldalát megtekintők számában az ezt megelőző 2 héthez képest, ráadásul a látogatók többsége a célcsoportba tartozik: a márkáról posztolók 80%-a 18 és 34 év közötti.
A FOMO hatás velejárója, hogy a fogyasztókat különösen vonzzák a limitált ideig kapható termékek. Nem meglepő tehát, hogy a Dunkin' és az e.l.f. együttműködésében megjelenő kozmetikai csomag készletei hamar elfogytak. Mindezt úgy, hogy a terméket csak a loyalty programban résztvevők vehették meg, az eredeti 75$-os ár ellenére a másodlagos piacokon már 135$-ért jelent meg.
Instagram-on a Dunkin' posztja a termékről 88,658 like-ot kapott és 148,969 felhasználói aktivitást váltott ki, míg az e.l.f. Instagram oldalán 681,000-szer reagáltak a tartalmakra a felhasználók ezidő alatt.
Sikeres keresztmarketing titka
A két márka közös promóciója jól mutatja, hogy elég néhány közös pont az együttműködő cégekben. Ha a célcsoport többé kevésbé azonos, akkor szinte bármilyen két cég együtt tud dolgozni. A siker titka a korai tesztelés, a Dunkin' és az e.l.f. a termékcsomag kidolgozása előtt alacsony költségen tesztelte a közösségi médiában a posztokat és a nagyobb kampányra már csak azután szánták el magukat, hogy látható volt a fogyasztói érdeklődés.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.