Az étteremszektor trendjei 2022-ben

Az európai vendéglátó szektor innováció néhány évvel szokták követni a nyugati tendenciákat, így ha az itt felsoroltakat nem is tapasztalhatjuk meg idén a hazai éttermekben, az elkövetkezendő években valószínűleg nálunk is fokozatosan megjelenhetnek majd.
Robotika az éttermekben
Kísérleti jelleggel már, de több franchise hálózat próbálkozott a konyhai folyamatok automatizálásával. A pandémia csak tovább gyorsította ezt a tendenciát, hiszen a különböző segélyek, a home office és a bezárások közepette megváltoztak a munkavállalók elvárásai. Az inflációval együtt a bérek is növekedésnek indultak az Egyesült Államokban, olyan mértékben hogy egyes munkaadóknak már relevánssá vált a kevésbé képzett munkaerő lecserélése.
A White Castle étteremlánca például már 2020 végén robotokat tesztelt a hamburgerpogácsák sütésére, a hálózat most további 10 étteremre akarja kiterjeszteni a próbát. Az általuk tesztelt robot második verzióját is beüzemelték már, ez már komplexebb feladatokat is el tud látni, pl. sült krumplit sütni. Az Inspire Brands – több franchise lánc tulajdonosa – szintén próbálkozik az automatizálással, tavaly év végén ők is beüzemeltek egy hasonló gépet.
Egyszerűbb étlapok
A globális logisztikai problémák hatására a franchise hálózatokban is beszűkülnek a lehetőségek. A mester partnereknek kreatív ötletekkel kell előrukkolnia, hogy a rendelkezésre álló kevés alapanyagból a lehető legtöbb különböző ételt elő tudják állítani.
A helyi beszerzés súlya is nőni fog a kínálatban, a legnagyobb étteremláncoknak is lokalizálódnia kell, a fagyasztott alapanyagok utaztatása helyett. Ez a trend több szervezet előrejelzésében is megjelent.
Gyakori megoldás lehet, hogy az éttermek csak minimális számú különböző alapanyagból rendelnek be és azok különböző párosításait teszi fel az étlapra különálló ételek formájában.
Környezettudatosság
Még néhány évet várnunk kell mire a mesterséges hús elérhető távolságba kerül franchise szinten – addig is viszont a növényalapú húspótlók dominanciájára lehet számítani. Az amerikai éttermi szövetség 350 konyhafőnök megkérdezése után a második helyen említette ezt a trendet saját jelentésében.
A fenntarthatóság nem csak a növényi alapú ételekre és a hús mellőzésére terjed majd ki, ahogy itthon az EU-s szabályok hatására például tavaly az éttermeknek papírra kellett cserélnie sok csomagolóanyagát.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.