Mik azok a szellem üzletek? És vajon velünk maradnak?

A pandémiára sok és változatos válasz érkezett a vállalkozói szektorból, ennek a hazánkban kevésbé ismert egyik eredménye a „dark stores” (sötét áruházak). De mik ezek, és miben mások?
Talán a legnagyobb ilyen hálózat az angol Gorillas, mely a járvány alatt kezdte meg működését. A koncepció lényege, hogy belvárosi lokációkat alakítanak ki (általában alaksorokban vagy pincékben). Majd ebből a szellem konyhákhoz hasonlóan futárok szállítják ki a termékeket. Tehát, a felhasználó online rendel, majd 10(!) percen belül megkapja a rendelését. A 10 perc a Gorillas lényege, mivel az „üzletek” közel vannak a vásárlókhoz, a biciklis futárok pár perc alatt „bevásárolnak” a raktárban, majd elmennek az 1-2 km-re lévő vásárlókhoz. Egy ilyen szellem üzlet kis területen üzemel, pl. a 10 milliós Párizs lefedése 13 egységgel történik, mindegyik egy-egy néhány km-es kört fed le a hatalmas városban.
A pandémia alatt nem meglepő, hogy Gorillas vagy más hasonló hálózatok sikeresen működtek, de meddig maradnak, és ha maradnak hogyan formálják a piacot?
A siker nem csak a vásárlóknak volt köszönhető, ugyanis az utóbbi 1 évben jelentős befektetések érkeztek a szektorba, ennek köszönhető, hogy az előbb említett Gorillas már 8 ország 56 városában van jelen, több mint 100 egységgel. A forgalom a járvány alatt tetőzött, de egyelőre úgy tűnik, a pandémia nélkül is sikeresen operál a hálózat.
A legnagyobb veszélyt a szellem konyhákra, üzletekre a futárok jelentik, elég csak a jelenlegi brit helyzetre gondolni, ahol üzemanyag hiány alakult. Sokan remélik, hogy a sofőrök visszatérnek korábbi munkájukhoz, az Uber például úgy számol, az elmúlt 1 évben kilépő dolgozók 90%-a visszatér a piacra, az igazi kérdés az, hogy mikor.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.