Nagyobb lesz, mint a McDonald's?
A szakértők többnyire egyetértenek abban, hogy a házhozszállítási trendek erősödése a pandémia után sem szakad félbe. A jelenség külföldön már a szellemkonyháknak is életet adott - olyan éttermeknek, ahol nincs lehetőség a helyben fogyasztásra, kizárólag elvitelre főznek.
Anton Soulier brandje a Taster is egy ilyen szellemkonyha koncepció. Saját bevallása szerint a vállalkozó az elmúlt másfél évét a McDonald's, a Domino's és a Burger King tanulmányozásával töltötte és az ő sikereikre építette új startupját.
Célja az, hogy a McDonald's-t is beelőzze a gyorséttermi szektorban - ez sokaknak volt eddig az ambíciója, de a legtöbben kudarcot vallottak. A Taster is előtt is egy hosszú út áll, eddig 9.2 millió sültkrumplit értékesített, szemben a McDonald's 4000 milliárd adagjával.
A vállalkozás 2017-ben indult, Soulier - aki korábban maga is egy ételfutár cégnek dolgozott - az elejétől fogva a házhozszállításra tervezve a koncepciót. A szellemkonyha nem új fogalom, Soulier korábbi munkaadója 2017-ben maga is indított ilyet, de a Taster lokációi abban is különböznek a tipikus megjelenéstől, hogy olcsó, távoleső lokációk helyett belátható üzlethelyiségekben lettek elhelyezve. Ennek ellenére a helyben fogyasztás nem lehetséges, ám a járókelők benézhetnek a konyhába és láthatják, ahogy elkészül az étel.
Soulier nem csak éttermet hozott létre de számos online brandet is bevezetett melyekkel több ízlést is le tudott így fedni. Külön koncepciót kapott a Taster vietnámi, koreai konyhája, de az új vegán burger trendnek hódolva is létre jött egy újabb márka.
Az ötlet bevált, hiszen a taster már több konyhát is üzemeltet Londonban és Párizsban. A vendégek 60%-a többször is rendel tőlük, Párizsban a a legnagyobb ételfutárnál a McDonald's és a Burger King után a Taster a generálta a legtöbb forgalmat. Öt különböző márkanév alatt a szellemkonyha egy millió rendelést szállított le 2020-ban, ezzel megduplázva a forgalmát.
Az étteremlánc most úgy döntött, hogy franchise-ban terjeszkedik tovább. Soulier célja, hogy a jelenlegi 11 európai városból 40-re növelje a lokációk számát 2021 végére és a 70 online étteremből 10.000-et csináljon 2025-ig.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A gyors éttermek már nyugaton se olcsók
/2025.08.18.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
legolvasottabb
Intenzívebb expanzió
/2015.06.15.
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.