Kisvállalkozók offline, nagy hálózatok online

Az Egyesült Államokban fokozatosan megkezdődött a nyitás és egyre több étteremben már a helyben étkezés is lehetséges. A korábbi lezárások a nagy márkáknak és franchise hálózatoknak kedveztek. Ők tudtak a leggyorsabban átállni az online rendelésre mindezt komoly áldozatok nélkül. A kisebb étteremláncok és önálló éttermek nehezebben boldogultak a váltással és a hiányzó márkaérték miatt az elérésük is kisebb volt online. Most a nyitás miatt ezek a független egységek kerülnek előnybe, elkerülhetetlen ugyanis, hogy a hozzájuk korábban visszajáró vendégek egy része abbahagyja az online rendelést.
Ebből is látszik, hogy az elvitel/házhozszállítás elsősorban a franchise hálózatoknak kedvezett. Pontosan ezért, a nagy láncok többsége (KFC, Burger King, McDonald's) rászeretne ülni a trendre, így mind olyan étteremtervekkel rukkolt elő, amelyek alapterülete csökkent, a vendégtér egy része eltűnt, a konyha pedig megnőtt. Amerikában a népszerű drive-through-ra, illetve a növekvő mennyiségű online rendelésekre alapozva.
A KFC anyacége, a Yum Brands például most vásárolt fel egy izraeli startup-ot. A fejlesztők egy olyan app-on dolgoznak, mely chat-szerűvé tenné az online rendeléseket. A cég szoftvere meglévő közösségi oldalak felületeit használja, így akár egy Messenger vagy egy Whatsapp üzenet keresztül is lehet rendelni. A KFC eddigi tesztjei alapján a vendégek akár 60 másodpercen belül is le tudtak adni vele rendelést.
A Yum Brands nem az egyetlen hálózat, amely tech cégekben keresi a megoldást. Az összes nagy láncnál nőttek az ilyen jellegű innovációs kiadások, a listát a McDonald's vezeti, ahol már a pandémia előtt megkezdődött az átállás egy modernebb étterem irányába, a kioszkok kialakításával.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.