Kisvállalkozók offline, nagy hálózatok online
Az Egyesült Államokban fokozatosan megkezdődött a nyitás és egyre több étteremben már a helyben étkezés is lehetséges. A korábbi lezárások a nagy márkáknak és franchise hálózatoknak kedveztek. Ők tudtak a leggyorsabban átállni az online rendelésre mindezt komoly áldozatok nélkül. A kisebb étteremláncok és önálló éttermek nehezebben boldogultak a váltással és a hiányzó márkaérték miatt az elérésük is kisebb volt online. Most a nyitás miatt ezek a független egységek kerülnek előnybe, elkerülhetetlen ugyanis, hogy a hozzájuk korábban visszajáró vendégek egy része abbahagyja az online rendelést.
Ebből is látszik, hogy az elvitel/házhozszállítás elsősorban a franchise hálózatoknak kedvezett. Pontosan ezért, a nagy láncok többsége (KFC, Burger King, McDonald's) rászeretne ülni a trendre, így mind olyan étteremtervekkel rukkolt elő, amelyek alapterülete csökkent, a vendégtér egy része eltűnt, a konyha pedig megnőtt. Amerikában a népszerű drive-through-ra, illetve a növekvő mennyiségű online rendelésekre alapozva.
A KFC anyacége, a Yum Brands például most vásárolt fel egy izraeli startup-ot. A fejlesztők egy olyan app-on dolgoznak, mely chat-szerűvé tenné az online rendeléseket. A cég szoftvere meglévő közösségi oldalak felületeit használja, így akár egy Messenger vagy egy Whatsapp üzenet keresztül is lehet rendelni. A KFC eddigi tesztjei alapján a vendégek akár 60 másodpercen belül is le tudtak adni vele rendelést.
A Yum Brands nem az egyetlen hálózat, amely tech cégekben keresi a megoldást. Az összes nagy láncnál nőttek az ilyen jellegű innovációs kiadások, a listát a McDonald's vezeti, ahol már a pandémia előtt megkezdődött az átállás egy modernebb étterem irányába, a kioszkok kialakításával.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.