Karcsúsítja hálózatát a Starbucks
Az legismertebb amerikai kávézó hálózat múlt heti közlése szerint bezárni kényszerülnek egyes nyugat-európai egységeiket, amelyek a várakozásokon alul teljesítenek. Ennek ellenére a harmadik negyedévben is eredményesen teljesített a Starbucks, kiváltképp az Egyesült Államok piacán. Ennek is köszönhető, hogy a cég adózott eredménye 19%-al nőtt a negyedévben, 279 millió dollárról 333 millióra, amely részvényre vetítve 43 centet jelent. Az értékesítési árbevétel 3,3 milliárd dollárra nőtt, ami 13%-os növekedést jelent. A ciklus alatt 231 új üzletet nyitottak világszerte, beleértve a 600-adik kínai egységet, valamint Finnország és Costa Rica első Starbucks kávézóját.
Nyugat-Európában már korábban is akadtak nehézségei a vállalatnak: „Továbbra is Európa jelenti a legnagyobb kihívást számunkra. Próbára tesz minket az európai gazdasági helyzet, ami talán még rosszabbodott is a negyedév alatt.” – nyilatkozta Troy Alstead, a Starbucks pénzügyi igazgatója.
Azt még nem tudni, hány kávézó húzza le a rolót, és hogy mely országokban, de azt igen, hogy még az idei év végéig sor kerül a bezárásokra.
Magyarországon 2010 óta van jelen a hálózat, és folyamatosan terjeszkedik. Jelenleg hat egységük van és nyár végén nyitják a következőt. Szabó Orsolya, a Starbucks kávézókat –többek között Magyarországon is - üzemeltető AmRest Kft. marketingspecialistája nemrég a következőt nyilatkozta a Trademagazinnak a lánc hazai terjeszkedéséről: „Pontos terveket nem készítünk arra vonatkozóan, hány kávézót nyitunk a következő években – a tulajdonosnak sincsenek ilyen jellegű elvárásai. Az üzletnyitások jelenlegi üteme szerintünk megfelelő, de ha változik, az sem jelent számunkra gondot. A közeli jövőben nem várható üzletnyitás vidéken – a terjeszkedéshez hazai hálózatunknak alaposan meg kell erősödnie, stabil márkát kell teremtenünk, ami megfelelően széles réteget mozgósíthat a vidéki nagyvárosokban”.
(a.c.)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.