Töretlenül növekszik a Subway Közép-Kelet Európában
„A legnagyobb sikert Oroszországban értük el 50 új étteremmel, de Lengyelországban és Bulgáriában is sikeres évet tudhatunk magunk mögött. Előbbi országban 16, míg utóbbiban 6 új éttermet nyitottunk.” – mondta el Martin Princ, a Subway kelet-közép-európai régió fejlődéséért felelős igazgatója.
A vártnál nagyobb sikereket értek el azokkal az éttermekkel, amelyeket nem annyira frekventált helyeken, mint például benzinkutaknál nyitottak. Az újonnan nyitott üzletek 25%-a ilyen területeken üzemel. Új fejlesztési projekt keretében pedig tervezik további, nem annyira frekventált helyek, mint például az egyetemek és környékük meghódítását is. Az újonnan nyitott éttermek harmada – a tervek szerint – ezeken a területeken lesz található.
Közép-Kelet Európában az eladási adatok is optimizmusra adnak okot.
"2010 első felében az eredmények ugyan nem voltak teljesen kielégítők, de a második félév már kárpótolt minket. Júliusban a bevételek elkezdtek emelkedni, egyes éttermekben a forgalomnövekedés meghaladta a 40%-ot az előző év ugyanazon hónapjához viszonyítva. A gazdasági fejlődés hatására a régióban a szendvicsek eladásának mértéke 17%-kal nőtt. Ez egy igazán nagy teljesítmény számunkra" – mondta Martin Princ.A Subwaynek 34 000 étterme van világszerte (3000 Európában) és igen ambiciózus stratégiával Közép-Kelet Európa legnagyobb gyorséttermi hálózatává akarja kinőni magát. Ennek érdekében tesz is, további országokban való megjelenéssel. Romániában például első éttermüket 2011 nyarán nyitották és további 59 étterem megnyitását tervezik 2015-ig. Terveik szerint az első étterem megnyitása előtt 20 licence-t értékesítenek és 2 mester franchise átvevőn keresztül fog továbbfejlődni a hálózat. Folyamatosan keresnek új lehetséges átvevőket, partnereket.
„Románia igazán érdekes piac számunkra. Az ország tavaly fejlődött és mi remek lehetőségeket látunk benne, természetesen legnagyobb reményeket Bukaresten. Régóta érdeklődnek a licence -ekről helyi, lehetséges franchise átvevők.” – Martin Princ.
Globálisan 2010-ben több mint 2500 Subway franchise licence volt szerte a világban, ennek fele Észak-Amerikában. A közép-kelet-európai régióban az átvevők több, mint 270 éttermet üzemeltetnek.
szt
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.